tisdag 30 augusti 2011

Gömd tvilling?

Jag börjar bli lite orolig för att jag har tvillingar i magen ändå, att den ena bara gömde sig lite på VUL! Magen växer så det knakar, redan!! =S Växtvärken är tillbaka också, dock inte lika intensiv som den var för några veckor sedan.

Idag var jag hemma från mitt ena jobb, var tvungen att sova ut och försöka kurera halsen, nu ikväll var jag tvungen att ha mitt pass på det andra jobbet, för jag hittade ingen vikarie...

Som tur är så behöver jag bara hålla i två uppvärmningslåtar så sköter dom sig själv sen =)

Hur som helst, jag tänkte att jag skulle avslöja för min deltagare idag att jag är med barn, så de slipper fundera när de ser min tjockismage. När jag stod och väntade in alla så kom en av damerna fram och sa:
"Du håller ut hela terminen va?"
Jag: Öhm jo jaaa, det har jag väl tänkt" (jag trodde inte hon syftade på bebisen eftersom jag inte sagt något än)
Hon: "Jaa, jag ser ju vad som är på gång, jag anade det förra veckan också, men nu syns det så tydligt så jag vågar gratta dig"

Mja, jag berättade för samtliga deltagare sen och de grattade och applåderade (?!). När passet var slut så kom kvinnan som påpekade magen redan förra veckan fram, och sa att hon tyckte att jag hade växt väldigt mycket sedan förra veckan. Hmmm... =S

Ja, vi får väl se var det här slutar!

I fredags när jag och Samuel skulle ut i skogen på hundträning så upptäckte jag att jag (såklart) inte fick på mig mina skogsbraller. Då kom Samuel med fem par av hans braller som jag fick prova, men icke! Fattades ungefär 1 dm i midjan på allihopa, så det var kört! Gick inte att ha dem under magen heller, där har jag tydligen också blivit större...

Idag fick jag hem mina Röhnish-träningsbyxor, och dom känns riktigt sköna! Jätteskönt material, lite tjockare (bra nu när det blir vinter) och dom höll in magen på ett skönt sätt, så man får ett bra stöd =)

Nu ska jag hoppa ner i badet och värma bort bacillerna, för imorrn är det jobb både dag och kväll igen!

En av mina favvobilder på mig och Samuel. Nyårsafton 09/10, dagen efter att vi "blev tillsammans". Jag visste redan då att han var The One, därför ser jag så lycklig ut! ;)

3 kommentarer:

  1. Fosterrörelserna kom rätt tidigt faktiskt, har inte känt någon riktig spark utan mer puffningar och att de fladdrar typ. Sambon dock tröck ju ner sitt huvud och kände en spark mot kinden! jag tror att du känner bebisen! först kunde jag inte heller förstå vad de var men sen var de tydligare att de var den :) kram

    SvaraRadera
  2. Så började det för mig med, när jag låg i sängen så kände jag något som jag inte kunde sätta fingret på. Från början ligger dom ju långt ner men blev paff nu när ultraljudsteknikern visade vart huvudet låg just nu på mig, typ 5 cm ovanför naveln till vänster. trodde fortfarande den låg under naveln :)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar oxå eran bild :D Jätte fin Maria! Absolut den bästa bilden..

    SvaraRadera