tisdag 16 augusti 2011

Avslöjandena avlöser varandra

Det börjar bli en del som vet om bebben nu:
Vi började med att berätta för våra föräldrar + syskon för några veckor sedan.

I lördags var vi på Samuels farmors 80-årskalas och då berättade vi för hans farmor och farfar, de blev glada, men trodde först att vi skulle berätta att vi ska gifta oss =P Vi berättade då även för hans faster och hennes man. De sa att de hade anat något när de såg min mage men inte vågat fråga, hehe!

Igår berättade vi för min farmor, vi pratade om något helt annat och sen sa jag typ "i alla fall så ska vi få barn, i mars", hon röck till, nästan som om hon fick en chock ;D Hon blev också väldigt glad och började prata om en bebiskorg som gått i arv som vi gärna får låna =) Efter det åkte vi till Samuels mormor och morfar och berättade, de blev också glada =)

Idag hade mamma berättat för min mormor över telefonen, och hon hade blivit jätteglad, det var roligt, för hon är ofta skeptisk mot saker =P

Hittills inga dåliga reaktioner alltså =)

Så här berättade vi för mina föräldrar och syrran:

Jag berättade för en kompis, Camilla, i söndags också. Det gäller väl att hinna före ryktena antar jag, man vill ju liksom berätta nyheten själv för sin familj och alla kompisar. En jobbarkompis till mamma hade tydligen frågat henne om jag skulle ha barn, eller om hon drömt det. Lite scary! Antingen är hon synsk eller så måste någon ha sett min tjockismage och börjat spekulera om den, för jag tror (hoppas) inte att någon har skvallrat =)

Vi tänkte vänta ungefär två veckor till (12+6) innan vi berättar för våra gemensamma kompisar, alltså betyder det att jag måste sitta isolerad i två veckor till, och det vet jag inte om jag har sån stor lust med ;) Träffade en kompis, Carro, lite snabbt idag. Hon kom in på mitt jobb och jag kämpade för att hela tiden ha armarna för magen, eller stå bakom disken osv.

Sen är det ju ett annat kompispar som vetat ända från den dagen jag plussade =) Det är skönt att ha någon mer att ventilera med =)

Nu blev det jättelångt igen, sorry! Det blev förresten inget med huset vi kollade på i lördags, det var för litet.

Nu ska jag ge mig på lite hemmaträning så man får upp motivationen till att leda passen som börjar nästa tisdag! =)

Trevlig kwäll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar