fredag 12 augusti 2011

En livlig en!

Idag var vi iväg och gjorde VUL för att se om allt var som det skulle med den lill*.

Det var en olidlig väntan då läkaren (eller vad dom nu är om dom jobbar på gyn) satt och inspekterade skärmen i tystnad under flera minuter! Oj vad många tankar som hann gå genom hjärnan då!

Efter en stund (som kändes som sju timmar) så vred hon skärmen mot mig och pekade på bebben, allt såg normalt och fint ut, vilken lättnad och lycka!! =) Det verkade vara lite besvärligt för henne när hon skulle mäta den lill*, hon sa att den är väldigt livlig! =D Spännande! Jag skymtade en arm jag också när den snurrade runt och hade sig, och hjärtat slog som bara den! =)


Enligt hennes mätningar var bebben 32 mm och i så fall är jag i v 10+0. Enligt våra beräkningar så är jag i v 10+6, så det var ju inte så jättestor skillnad ändå! Jag har bara försökt räknat utifrån när jag plussade, eftersom jag inte fick någon mens efter p-pillerstoppet.

Stämmer de nya beräkningarna så blir BF den 9 mars, alltså på Samuels födelsedag! =P Han hoppas att det blir det så han blir bortglömd ;) Haha!

För att fira det hela så åkte vi på H&M så jag fick köpa två mammaleggings (99 kr st och jättesköna), och vilken skillnad motför mina vanliga som jag har använt fram tills nu då! Jag kan andas igen! Wohoo! Dessutom får jag inte två badringar över magen längre när jag inte har något som skär in ;)

När vi var på H&M så gluttade vi lite på babykläderna också, vad mycket fint det fanns! Till och med Samuel, som inte är något vidare shopping-fan, sa att det kommer nog vara roligt att gå och handla sen när bebben kommer, han tyckte också kläderna var fina och söta, roligt! =)

Det känns väldigt skönt att veta att det står bra till i magen, men än är ju inte den "riskabla" perioden över, men vi har väl en väldans otur om något skulle hända nu efter att man sett att den verkar må bra?!

Bara positiva tankar nu! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar