tisdag 9 augusti 2011

En liten jämförelse

Såg att det faktiskt har hänt en del (lite iaf ;)) med maggen på 4 veckor, jämför med bilden jag lade ut tidigare:
v. 6 (5+2)

v. 10 (9+2) Tagen förra veckan...

Magen liksom putar ut lite mera nedtill och går inte att dra in! Jag är fortfarande svullen till och från, och då ser jag verkligen höggravid ut!! =S 

Jag mätte mig för roligt förra veckan också. Jag har mätt mig regelbundet tidigare eftersom jag är (var) lite av en träningsnörd och vill ha koll (tyvärr har jag inte kunnat träna som jag vill pga diverse saker det senaste året, därav den höga siffran ;)) Men i alla fall, så här såg det ut:

13 maj hade jag 84 cm på största stället runt magen, och det höll sig nog så fram tills att jag blev gravid också.
3 aug (och även idag) hade jag 94 cm (!) på största stället!

En ökning på 10 cm hittills under graviditeten alltså, vi får hoppas att det är bebben som tar plats och inte all toblerone och glass jag moffat i mig! ;P

Jag har gått upp ca 1,5 kg sedan jag testade positivt, det är väl helt ok tror jag?

Jag ska försöka hinna att skriva mer idag, på min lediga dag, men först har jag lite annat att uträtta! =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar