torsdag 8 september 2011

Tröttpigg

Idag har jag varit på jobbet en sväng och bakat två sorters kakor som vi ska servera till en stor bussgrupp som kommer imorgon. När jag kom hem började jag riva och rensa i precis allt, samtidigt. Jag är så ivrig att få ordning på lägenheten för en gångs skull så man kanske kan känna sig som hemma nångång... Eftersom det inte verkar bli något hus på ett tag... =( Jag hann slänga in en maskin tvätt, sortera och rensa massa tidningar och plocka undan lite annat skräp innan jag blev totalt slut! Var tvungen att sätta mig här vid datorn en sväng för att vila ryggen och höfterna.

Vi har tänkt att vi ska göra en ordentlig rensning nu och verkligen slänga eller sälja allt vi inte behöver eller använder. Hittills har vi sparat på det mesta, så som möbler, porslin m.m. eftersom det kan vara bra att ha när vi köper hus, fast nu har jag insett att jag nog inte kommer tycka att dessa möbler och prylar är speciellt snygga när det blir till att inreda ett hus =P Jag ogillar dem redan nu, så varför spara?

Jag ska även ringa hyresvärden och kolla om det finns möjlighet att dom kan sätta in en diskmaskin åt oss, så vi ev får betala lite mer hyra, istället för att köpa en själv. Jag orkar verkligen inte med mer handdiskande! Det är det drygaste jag vet! Speciellt nu när jag får ont i rygg o höft så fort jag står upp lite för länge...

Nu blev tvätten klar så jag måste väl hänga den då...

2 kommentarer:

  1. hur länge blir du på olanders gården då? vet inte, om det är nått fel men mina kommentarer verkar inte läggas upp? eller så är det du som behöver godkänna först :)

    SvaraRadera
  2. Kom på att min första kommentar på din blogg kanske inte postades? annars får du ta bort min kommentar om du redan har läst samma, hittade den ingenstans.. iih va skoj :D mys! klart jag kommer läsa din blogg! kul att du har en mer privat blogg.. kommr läsa så gott jag hinner iaf å får ;) (är ju så tråkig när jag sitter framför datan å är osocial har jag fått hört) Kram på dej! å jag är verkligen så himla glad för eran skull! <3 å duu, föresten jag tänkte på er idag när jag var förbi min gamla lägenhet (hämtade snöskyffeln som jag glömt, bra ha i vinter, ett måste) då pratade jag med en man som höll på att bära in saker till damen som nu bor i "min" lägenhet, han berättade att han hade bott i långhed västibacken/västerbacken?! å att han ska flytta till torrbergsbo då blir "hans" hus hyresledigt, verkade vara rätt rymligt som jag fattade (bod å två garage verkade det som) Det verkade inte som att det hade kommit upp på tapeten (annons ljusnan, nätet ännu) så jag kom att tänka på er :D Jag ska forska vidare om det där (vi kanske åker förbi någon kväll där å kikar)

    SvaraRadera