fredag 23 september 2011

16+0

Ja då går vi in i v 17 idag då! Jag känner mig inte alls gravid längre =S Förutom nästäppan (som jag ändå har av min förkylning) så känner jag ingenting! Foglossningarna gick över, domningarna i händerna och armarna försvann, jag kan sova på rygg igen, tuttvärken är borta, jag börjar kunna äta griskött igen, magen känns fortfarande oroväckande platt på morgonen, längre fram på dagen sväller tarmarna så den blir stor... Tror jag kände bebben igår, men det var inte alls samma känsla som de andra gångerna så det kanske inte ens var den.

Igår kväll fick jag superont i magen, det kändes som magkatarr först, sen "vandrade" det ner och började värka runt navlen och sedan en bit nedanför!? Det gjorde så ont så vi var tvungen att stänga av filmen och jag gick och la mig i sängen, då gick det över efter en stund och sen har det inte känts av nåt mer, mysko!

Tycker att de här tre veckorna som är kvar till UL kan gå väldigt snabbt nu så man får se att det faktiskt bor någon där inne, det är väl bara att hålla tummarna att allt är som det ska...

Idag har jag tvättat, rensat rabatten (det är ju sådär kul eftersom att alla grannkatterna använder den som kattlåda, suck...), lagt ut 7 böcker till försäljning (organisationsböcker, bokföring m.m. sen jag pluggade i Varberg, 2005, bättre sent än aldrig) och plockat lite mer i lägenheten. Snart ska jag gå och massera, näst sista kunden före jag stänger. Skönt... =)

Imorrn siktar vi på att åka till Barnens Hus eftersom det är rea på barnvagnar där i helgen =)

2 kommentarer:

  1. Hej! Råkade hitta till din blogg när jag googlade mammabloggar. Känner ingen som väntar barn (det är vårt första)och har ett ENORMT behov av att prata och läsa om graviditet. Så ser jag att ni också ska få barn mars 2012 (du, jag och kronprinsessan ha ha)och tänker att det var ju ett sammanträffande! Fin blogg du har, har redan hunnit läsa och känner igen mig i en hel del, som tex att det nu känns annorlunda än innan (mådde väldigt illa första månaderna, kunde inget äta med smak och lukt etc), jag kan tom äta fläsk som jag inte kunnat se åt förut! Ja nog svammlat från mig, men ska bli kul att läsa din blogg, funderar på att starta en själv så jag får skriva av mig. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Hejsan! =)
    Vad roligt, grattis! =) Mars känns som en väldigt bra månad att få barn i faktiskt! =)

    Jaa, starta en du också! =) Men du verkar redan ha en "vanlig" blogg? =)Jag får läsa den så länge då ;)

    Ha det toppen!

    SvaraRadera