onsdag 14 september 2011

Prick 1 månad kvar till RUL! =D

Åh vad jag vill att det ska vara 14 oktober NU! Vill se att allt är bra med lillplutten! =)

Jag blir nojig ibland och tänker att allt kanske inte är bra med mini, eller om h*n rent av har dött... =S Inga bra tankar med andra ord! Jag försöker fokusera på det positiva och att inget är fel, men man vet ju aldrig. Dessutom tycker jag magen har blivit plattare nu (!?!), eller så är det jag som blivit van vid den... Fast såna här tankar hör väl till graviditeten antar jag. Blir nog bättre efter att vi fått sett bebben på UL igen! =)

Jag har känt plutten i magen några gånger (och det är väl för att det går flera dagar mellan varje sprattel som man blir nojig antar jag). Jag känner den främst när jag har varit uppe och rört på mig mycket, och sedan sätter mig ner, lite framåtlutad. Till exempel så kände jag den sprattla efter jag jobbade förra veckan, hade sprungit runt och serverat och diskat en hel dag. När jag satte mig ner för att äta sen så kände jag hur den höll på i magen! =)

I måndags efter jag hade gymmat så satte jag mig ner och stretchade lite. Satte fotsulorna mot varandra och lutade mig lite fram. Då kände jag bebben rejält! Det kändes som en hård fisksnärt som vibrerade på vägen tillbaka, jätteknepig känsla! =P Sen höll den på att buffa runt flera minuter efter det <3

Igår fick jag mitt gravidpaket från Allt för föräldrar! =) Det var tidningen som jag var ute efter mest, eftersom jag älskar att läsa ;) Men rabattkuponger är ju inte helt fel det heller! Ex. så får man hämta ut en gratis body på Kapp Ahl =)

Igår vickade jag på skolan, var idrottslärare för en dag. Vi hade utegympa i regnet, hela dagen. Det var några elever i sjuan som hade hört att jag är gravid, så de ställe ju tusen frågor:

"Hur länge har du varit med barn?"
"När blev du med barn?"
"När fick du veta att du var med barn"
"Hur märke du att du var med barn?"
"Hur känns det att vara med barn?"
"Blir det en tjej eller kille?"
"Vad ska den heta?" - sen fick jag 1000 namnförslag på det också =P
Jag visste inte hur jag skulle svara på vissa frågor så jag pratade bort det tillslut ;)

Ett av namnförslagen jag fick var Samuel, jag förklarade att min sambo heter det så det blir ju lite svårt. Om vi inte döper honom till Samuel Junior då, sa jag. Då tyckte dom att det var en jättebra idé, för då får han SJ som initialer, och då kan ju han jobba på SJ när han blir stor..! Haha! Ja, vad säger man, det är jättekul att jobba på skolan iaf! ;D

Förutom det så har jag varit SKITtrött dessa dagar. Bara sover och sover, och när jag vaknar så är jag alldeles yr, plus att jag har ont i huvudet varje dag =(

Aja, ikväll ska vi på bio på Jägarna 2! Det blir faktiskt FÖRSTA gången som jag och Samuel går på bio!! Ojoj... Det är illa! Det är även första gången på flera veckor som vi får lite egentid med varandra, så det ska bli mysigt! =)

4 kommentarer:

  1. Mysigt att du redan känner bebben! :)) Jag känner efter varje dag ifall det kanske börjar kännas nåt snart, men antar att det är för tidigt, är bara i vecka 12.

    Men tänkte på det där med ultra, du har inte blivit erbjuden KUB och NUPP test? Det blev vi då jag berättade för min BM att jag var orolig att den lilla inte lever längre, hon sa att det kan då vara bra att göra det testet och ett tidigt ultra i vecka 13 för att se hur det står till. Vi ska på det på tisdag nästa vecka, hoppas verkligen att allt är okej. Har varit på VUL för två veckor sen och då sparkade den som bara den, men man vet ju aldrig, är precis lika nervös som du hela tiden även fast jag försöker tänka positivt men det är svårt!

    Oj förlåt vad långt det blev! Jag som bara hade en fråga.. :)

    SvaraRadera
  2. Gud vad jag känner igen mig. Jag var jätte nojig innan UL och trodde vissa dagar att det inte var något i magen eftersom att jag gick ner över 10kg så blev jag så small i början också så det kändes hemskt att tänka så. Men det är nog vanligt, kul att få se sen på UL då känns det så himla verkligt=) ska ni kolla kön? Kram

    SvaraRadera
  3. flipback: Kul att du kikar in =)
    Här blir vi inte erbjuden KUB/NUPP, och eftersom allt såg bra ut på VUL så tror jag inte att dom gör någon mer undersökning på mig bara för att jag har en känsla... =/
    Det är jättemysigt att känna bebben, jag är ju inte 100% på att det är den, men det måste vara det. Jag har aldrig känt så där konstigt i magen förr! =) Det är ju väldigt tidigt för mig också, men det är ju helt individuellt =) Hoppas du får känna snart nog också! Kram

    Therese: Oj! Gick du ner så mycket? Mådde du illa? Då förstår jag om man blir nojig. Jag tror man kommer vara nojig på ett eller annat sätt fram tills att den lille tittar ut ja =P Vi ska inte kolla kön, men jag är jättenyfiken! ;) Men nä, det för bli en överraskning sen! =D Jag tror dock stenhårt på att det är en pojk! =)
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Ja jag spydde flera gånger om dagen så fivk inte behålla så mycket. Men nu är de helt okej:) Ja man är ju verkligen jätte nyfiken men vi har inte heller kollat så det ska bli så spännande=) hihi!! Kram

    SvaraRadera