tisdag 20 december 2011

Ytterligare ett besök på fl...

blev det igår kväll/natt.

Jag hade några enstaka sd under dagen, men på kvällen runt kl 21 kom det fler och intensivare sd. Jag satte mig ner i soffan och tänkte "vila" bort dom, men dom blev ännu tätare. Klockade dom till 2-5 min mellan varje sd under ca 40 min. Sen kände jag att jag var tvungen att ringa FL för att rådgöra. De vågade inte låta mig stanna hemma så jag fick ringa hem Samuel från innebandyträningen så packade vi väskan och åkte mot Gävle. (Nej, vi hade såklart inte packat klart väskan fast vi sa att vi skulle ha den redo nu =P).

CTG:n visade att barnet mådde bra (hjärtljuden pendlade mellan typ 130-195 upp och ner, det lät läskigt när det slog om från sekund till sekund, men tydligen heeeelt normalt) och att jag hade täta, regelbundna sammandragningar, men det fanns ingen styrka i dem. Tappen såg normal ut denna gång som tur var, så jag fick ta en bricanyltablett och se om sd lugnade ner sig. Det gjorde dom. Så 01.30 styrde vi kosan hemåt. De ville helst att vi skulle stanna kvar eftersom vi hade så långt att åka, men det kändes bäst att åka hem eftersom Samuel skulle upp och jobba. Jag fick med mig tre st bricanyltabletter att ta vid behov så vi slipper åka in och ut hela tiden.

Klev upp kl 9 imorse så jag inte skulle sova bort dagen, och fyy vad trött jag har varit idag =S

Vilden har varit lika bökig som vanligt, försökte filma den hoppande magen några gånger, men såklart så slutar h*n röra sig när jag tar fram kameran =P Brås på pappa sin på det viset ;)

Imorrn ska vi till BM på rutinkoll...

1 kommentar:

  1. Men vad jobbigt för er att behöva åka in och ut hela tiden. Hoppas bebben vill stanna där inne ett tag till bara :) Håller tummarna för er!

    SvaraRadera