söndag 11 december 2011

Helgens funderingar

1. Hur sjutton ska man kunna fortsätta raka benen och sånt man inte ser längre?? Jag kommer se ut som en varulv på förlossningen, stackars barnmorskor! =S Magen är i vägen och jag kan inte böja mig ner för då säger foglossningen ifrån, jobbigt läge =P

2. Undrar om naveln kommer ploppa ut helt snart? Nu när jag haft min hääärliga hosta så har den åkt ut vid varje hostning och sedan sakta sjunkit in igen. Det ser helt mupp ut!

3. Fick papper från FK ang. föräldrapenningen som jag ska fylla i... NEEEJ, jag som precis krånglat klart med alla papper till a-kassan. Drygt när man är anställd på 3 olika ställen samt har haft eget detta år. Alldeles för många papper att fylla i...

4. Vem är DU vilde där inne i magen egentligen?! Åhh vad nyfiken vi är! =) Är du en tjej eller kille, vem kommer du vara mest lik, kommer du vara en lugn bebis lika som vi var eller kommer du vara lika vild utanför magen som du är inuti den? Det finns en massa funderingar kring vem DU är <3

2 kommentarer:

  1. Ang fundering nummer 1: Rakning av ben går finnemang om du ställer in en stol alt om det är badkar ha benet på kanten, sen lägger du magen på ena sidan av benet lixom, så gör jag iaf, men håret växer inte lika i slutet av grav, inte på mig iaf... Sen är håret mjukare så man tänker inte på det på samma sätt, eller det finns annat att tänka på =P // Malin U

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag heter Malin, och hittade din blogg när jag hade varit gravid i några veckor. (Jag är nu i v 16, så du ligger precis lagom före mig för att det ska vara riktigt spännande att läsa hur det går för dig!)
    Just nu går jag sista veckorna av min utbildning till läkare, och under hösten har jag fått förmånen att gå med på förlossningen under gynekologikursen. Så som svar på din fråga i inlägget om orakade ben (och annat) inför barnmorskorna på förlossningen: För det första så var väldigt många av mammorna väldigt välfriserade både här och där, så det är nog inte omöjligt att komma åt även i slutet. Och för det andra så måste jag säga att det kändes väldigt konstigt att de var så välfriserade! En förlossning känns så naturlig, och ett par slätrakade ben och ett stylat underliv känns helt fel i situationen!
    Så där har du min reaktion som "förlossningspersonal", alltså inget konstigt alls med lite hår - snarare tvärt om!
    Ett tips när det gäller just benen är att köpa en epilator för några hundra, så behöver du bara göra det en gång varannan vecka eller så.

    Kika gärna i min blogg:
    gravid.spotlife.se

    Hälsningar Malin

    SvaraRadera