onsdag 28 december 2011

Underbara jul...

Nu har julen svischat förbi, det går ju hur fort som helst nu!

Julhelgen har i alla fall spenderats med familj och vänner. Vi har ätit en massa god mat, vilat, fikat, träffat släkt och jag har fått haft sovmornar med Samuel (händer INTE ofta). =)

Jag tycker att jag fick alldeles för mycket julklappar från höger o vänster, speciellt med tanke på att vi sa att vi inte ville ha nå mycket i år eftersom vi inte gav så värst mycket... Man får ju dåligt samvete =/ Fast det ändras säkert nästa jul, då är det väl mini som får alla klapparna istället ;) Vi fick tre plagg till mini nu också, av mini´s mormor (och morfar?), två body och en liten tröja =)

Det har i alla fall varit en väldigt lugn och skön helg! =) Jag har försökt att suttit ner så mycket som möjligt, men det är svårt när det är en sån här helg då man åker runt en massa. Vi chansade även att åka till Valbo på mellandagsrea, bara för att ha något att göra en dag. Det gick bra. Jag struntade i att shoppa så jag skulle slippa köerna, och vi tog pauser med jämna mellanrum så jag fick sitta ner och vila. Hittade dock lite bebiskläder på rea på HM som vi köpte samt lite grejer på IKEA =)

Vi gick mest och planerade på IKEA hur vi ska ha det i huset, skoj!! Det roliga är att Samuel verkar gilla exakt samma saker som jag tänkt mig, bara att jag inte sagt allt jag är sugen på så han också får chans att säga sitt ;) Exempelvis så kom han med ett förslag om att göra oss av med mitt stora IKEA "ek"matbord (som jag inte heller gillar) för att istället leta ett gammalt på Erikshjälpen el. dyl. som vi kan måla och fixa med för att få gammal/lantlig stil!! (?!?!). Jisses vilka oanade sidor han har helt plötsligt =P

Natten till måndagen kom ju stormen Dagmar förbi, så på måndagen var vi utan Internet. Fast det är ju ingenting motför att bli av med strömmen som så många häromkring blev =/ Uscha!

Idag har jag Krut hemma. Så det innebär att jag måste kliva upp när Samuel åker till jobbet eftersom Krut blir så jollig då... Vi testade med att låta sovrumsdörren vara öppen så han skulle fatta att jag var hemma så han inte skulle börja gnälla. Men då kom han istället och la sin blöta nos på min arm och började klättra upp i sängen, så höll han på i ca 20 min innan jag tröttnade och tände lampan. Jag blev klarvaken, och vad gör han då? Joo, går och lägger sig!! Aja, jag gillar att kliva upp tidigt så det var bara att göra kaffe för att bli piggare...

Jag har sovit dåligt inatt för jag har haft lite ont i magen, och nu på morgonen har jag haft ganska många sammandragningar igen... Tänkte avvakta och se om de blir tätare o regelbundna, då ska jag testa att ta en bricanyltablett.

Å imorrn ska jag till tandläkaren, usch!! Var tvungen att boka en tid för jag har upptäckt en grop i en tand =( Typiskt! Jag som tänkte klara mig från att gå dit nu under graviditeten...

Nu ska jag leta fram lite bilder så jag kan ladda upp dem =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar