fredag 16 december 2011

Snabb update om läget!

Vi kom hem från förlossningen för någon timme sedan. Vi blev hemsläppta trots att livmodertappen börjat krympa igen (3,2 cm idag motför 3,8 igår och 2,0 i förrgår), men mina sammandragningar hade nästan försvunnit så de chansade att låta oss åka hem. Jag ska höra av mig vid minsta lilla förändring så vi är beredda på att åka in när som helst, så dessa timmar har gått åt till att leta fram nya kläder till bb-väskan samt hetstvätta några babyfiltar vi kan packa ner =P (Självklart har jag kört med Samuel, jag har inte rört mig spec. mycket själv). Jag har även tagit ett bad. Man är inte så fräsch efter 3 dagar på sjukhus med en massa undersökningar och kladd =S

Eftersom vi antagligen blir skickade till Uppsala om vi läre åka in nu snart igen så måste jag passa på att fixa en massa saker här hemma nu så gott det går, från soffan och sängen, så jag tänkte uppdatera hela historien bättre imorgon, om vi fortfarande är hemma då... Sammandragningarna har nämligen börjat komma tillbaka sakta men säkert...

En sak som lugnade oss lite var iaf att läkaren sa att bebisen såg fin och stor ut så de var inte särskilt oroliga för OM den skulle födas nu!

Återigen, tack för allt stöd, pepp, kommentarer på fb och sms!! Ursäkta att jag inte svarat på allt, men jag orkar helt enkelt inte just nu! Ni betyder jättemycket ändå ska ni veta! <3

PS! Passa på att gissa kön, längd, vikt, födelsedatum och annat roligt medan ni kan! =P Lovar att sammanställa en lista sen! =)

Vi vet fortfarande inte könet även om vi haft chansen att få veta 2 ggr på UL dessa dagar ;) Stolt över min egen disciplin för en gångs skull ;P

Kram på er så länge!

5 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för dig och hoppas att er lilla bebis vill stanna lite till :) Om inte annat är det ju väldigt skönt att veta att bebisen är så pass stor så det nog skulle gå bra om den föds nu. Tänker på dig och hoppas att allt går bra :)

    Kram!/ Stinis83 :)

    SvaraRadera
  2. Hejsan hoppas att allt går bra för dig och bebis. Hoppas inte att du är lika nojjig som mig. va själv på koll igår och är öppen 1cm men har inte några aktiva SD. Så bm sa åt mig att ta det lugnt bara, Jag tror du får en flicka på 2200g gissar lite då hon antagligen vill titta ut snart. Stora lyckoönskaningar till er och hoppas att bebbe vill stanna några veckor till!

    SvaraRadera
  3. Jag önskar er tre verkligen lycka till! Jag har fått lära mig att just v 28 (som du är i?) är den veckan man kan andas ut om bebisen skulle komma för tidigt. De brukar klara sig väldigt bra från och med då! Skönt att höra oxå att den ser stor och frisk ut!

    SvaraRadera
  4. Veronika: Ojdå! Men vilken vecka var du i nu igen? Var du också inne i Gävle? Såg nämligen en till tjej som inte såg alltför stor ut som låg där 1 natt (tror jag?). Tänkte om det kanske var du? =)
    Tack för din gissning =)

    SvaraRadera
  5. nä jag va till förlossningen för några veckor sen och då va allt lungt, jag kollade mig hos BM i torsdags. Så på 3 veckor gick jag från SD som inte gjorde ont alls och opåverkad tapp, till smärtsamma förvärkar och öppen en cm. Men alla säger att det inte är någon fara alls. Men jag är jätte nervös. Jag är i vecka 29 + 2.

    SvaraRadera