måndag 28 november 2011

BM besök och ryggskott

Igår skulle vi åka och kika lite på julskyltningen i Edsbyn. Jag kände mig sugen på att köra lite bil innan snön kommer, för att öva. Ni som känner mig vet att jag hatar att köra bil, och är halvrädd för det då jag inte alls kört speciellt mycket sedan jag tog mitt körkort. Nu när vi flyttar ut till "skogen" måste jag köpa en egen bil, och då känns det bättre att öva nu än när bebben kommit.

Dock gick det inte så bra... Det spöregnade igår men vägarna var inge hal, i alla fall inte de stora vägarna. Vi skulle svänga av på mindre väg och precis när jag svänger in på den ser vi hur spegelblank den är, och Samuel säger att det nog är halt. Då hade jag redan börjat bromsa men det gick rätt fram, rakt mot ett stort vattenfyllt dike. Bilen hängde upp sig på vägtrumman, som tur var!! Annars hade vi antagligen tippat ner i bäcken, eller kört in i björken som stod där. Jag fick klättra över på passagerarsidan för att ta mig ut. Det var så halt på vägen så det gick knappt att stå på den. Som tur är känner Samuel en massa folk där, så det kom en med traktor och drog lös oss. Sen körde inte jag något mer den dagen. Usch vad läskigt!! =( Jag tänkte bara på "tänk om bebisen varit med och vi faktiskt tippat ner, eller kört in i träden".

Aja, sånt som händer... Typiskt att det skulle hända mig bara, som redan ogillar att köra bil!

Några timmar senare när vi kom hem från julskyltningen så kände jag hur det högg till i ryggen, jag kan knappt röra mig. Vrida mig är helt omöjligt, även när jag sover... Då måste jag se till att vända på både ben, höft och överkropp samtidigt. Skiiitont gör det =( Första gången jag får ryggskott, självklart nu när jag är gravid och halvt handikappad ändå =/

Idag var jag till BM på rutinkoll, och nu var blodtrycket bra! 130/60. Säkert för att jag har tänkt på att ta det lite lugnt ibland. SF-måttet var 24 cm och nästan prick på kurvan. Minis hjärtslag låg på 160. BM trodde att det egentligen skulle vara någon lägre, men att h*n påverkats av att jag använder bricanyl just nu pga astman.
Jag fick även veta att jag har moderkakan i framvägg, jag som trodde den låg i bakvägg eftersom jag känt rörelser så länge.

Sen lunchade jag med E, trevligt! =) Sen jobbade jag på fritids och nu ikväll har jag bara slappat. Badat och sovit. Firar att jag slipper jobba måndagkvällarna nåt mer ;) Samuel är borta i Åre på nån regionsträff med styrelsen, så han kommer tillbaka på onsdag.

Nu ska jag slappa vidare, försöka vila bort ryggskottet =S

6 kommentarer:

  1. Ja precis, det är den från H&M och den är verkligen toppen! Tycker den är så himla gosigt material samt att den sitter väldigt bra. Börjar synas vart de 10 kilorna sitter hehe! Angående ryggskott så skulle jag inte vila om jag var du. För mig blir det bara värre då och min doktor (jag har haft ryggskotts problem i flera år) säger att det bästa är att röra på sig, typ ut och gå en sväng. Säkert olika för alla men bara ett tips :) kramis

    SvaraRadera
  2. Ta det lungt på vägarna, men det är bra att du kör nu om du måste ha bil efter flytten. Hoppas att ryggen blir bättre!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att ryggskottet är borta! och coolt att du är massör! Din sambo måste vara nöjd :-) Vi ska ju fira jul 74 mil norrut där vi kommer ifrån så julpyntet blev väl inte så mycket men vill verkligen inte dra fram något mer när vi ändå inte ska vara upp i det. Blir ju bara en massa att städa bort med andra ord... sen höggravid på det. Nej tack! hehe. Förstår er också att ni väljer att inte pynta!

    SvaraRadera
  4. Va roligt att läsa om någon som är i ungefär samma vecka som jag. Är själv i vecka 26+4 så man känner igen mkt!

    SvaraRadera
  5. Sabina: Ja men visst är det roligt att se hur andra mår och känner i ungefär samma vecka?! =) har du någon blogg?

    SvaraRadera
  6. nej har ingen blogg äger inte äns en egen dator för tillfället! =P

    SvaraRadera