torsdag 17 november 2011

Högt blodtryck och order om att stressa ner

Idag var vi till BM på extra koll. Nästan alla värden såg bra ut, ingen äggvita i urinen, blodvärdet såg bra ut, järnvärdet var så bra så BM blev förvånad och sa att så bra "ska" man inte ha när man är gravid =P Vilken tur! =D

Dock var blodtrycket alldeles för högt, så högt brukade man inte ha så här tidigt i graviditeten sa hon, så det ska vi vara uppmärksamma på. Antar att det är pga det min huvudvärk beror på. Hon sa även att jag låg något över viktkurvan för min vecka, men det kanske mitt sötsug kan förklara... *hrm*

Fick order om att stressa ner, så jag måste försöka styra om alla jobb på nåt vis.

Hon passade också på att mäta SF-måttet även om det inte går att skriva in i kurvan än. Det låg prick i mitten på kurvan så det är ju jättebra, bebis växer helt normalt! =) Tror SF-måttet var typ 22-23 cm.

Vi fick även lyssna på mini´s hjärtljud, det hördes såå tydligt och de låg på mellan 150-160 slag. Såå mysigt att höra! <3

Firade det positiva besöket med att köpa en fin filt åt lillhjärtat =)


I eftermiddag jobbade jag på fritids igen efter 2 dagars huvudvärk. Hoppas verkligen att jag får vara kvar där så länge jag orkar, jag trivs så bra där! =)

Idag fick Evve & Jonas sin lille son, Philip ska han heta. GUD vad roligt! =) Vi som skulle hinna ses före han kom, men det är ju kört nu ;)

Vad man längtas själv nu när alla andra börjar kläcka till höger och vänster! =P

Inatt drömde jag den hittills mest realistiska drömmen om vår bebis, jag drömde att det blev en pojke. Antar att det är mitt undermedvetna som spökar eftersom jag stenhårt tror att det är en kille, även om många andra tror på tjej ;) Jaa, det märks vem som kikar ut när det är dags! =D

3 kommentarer:

  1. Vad spännande att ni också har höga hjärtljud. Vi låg första gången mellan 142 till 150 och lite mer gången därpå. Sägs ju vara tecken på en tjej men jag själv var ingen livlig bebis och låg bara på 130 sa mamma. Så bullshit med andra ord att tro på sånt men ack så spännande :) Tror heller inte man behöver allt som står på dessa listor här och var, bröstpump tex kommer vi nog köpa efter om vi är behov av det - kan inte veta det nu liksom. Kramis

    SvaraRadera
  2. Det där med verkliga drömmar tror jag stenhårt på. Innan RULmed dottern kanske va 3 dagar innan eller så. Drömde jag att jag födde en flicka. Så då på morgonen sa jag till Tony att jag var helt stensäker påatt det va en liten Thea i magen så vi bara nicka och sa ja visst när BM sa att det var en tjej. :D

    SvaraRadera
  3. Veronika:
    Jaså vad coolt! =) Jag tror också att man kan"veta" vad det är för kön egentligen, bara man kan "ta till sig det" typ, om du förstår vad jag menar =)lite som övernaturliga moderskänslor typ =P

    SvaraRadera