tisdag 1 november 2011

Sammandragningar

De senaste dagarna har jag fått vad jag tror är sammandragningar! De känns mest om jag är ute och går, då blir magen pinhård och drar ihop sig. Igår blev det så plus att det stramade i magen, gjorde lite halvont, men det gick över...

Nu på eftermiddan när jag la mig och skulle vila lite så blev magen stenhård och stod rakt upp då jag låg ner! =S Det höll i sig i nästan 45 min! Är det normalt??

Hmm, kanske borde ringa BM imorgon bara för att få höra att det är som det ska (hoppas jag iaf!).

5 kommentarer:

  1. Det är normalt :) kram nathalie

    SvaraRadera
  2. Det är normalt, min mage gör likadant. Fast när det håller i sig så länge är det garanterat bäbisen som trycker sig mot magen. Det är inte alls bekvämt... Ni har inte tagit reda på vad det är för kön va? Själv va jag alldeles för nyfiken för att låta bli :) jag har en liten grabb här inne. Och namn är vekligen inget vi kommer bra överensom. Hur går det för er med det?

    SvaraRadera
  3. Jag har också börjat få sammandragningar oftare nu... lite läskigt... :)

    SvaraRadera
  4. Nathalie: Ja, att det är normalt att ha sammandragningar vet jag, men jag har läst att de bara "ska" hålla i sig någon mitut.. Men min BM sa att det säkert inte är någon fara =) Kram!

    Veronika: Jaha, ja det kanske var mini som inte ville att jag skulle sova just då ;) Näe, vi tog inte reda på kön, vi vill ha en överraskning, men jag är såååå himla nyfiken så jag spricker snart! ;) Grattis till en pojk! =)

    Nja, vi kommer inte heller nån vart med namnen tyvärr =/ Vi får väl helt enkelt ta med en namnlista till BB och bocka av när vi ser hur bebben ser ut ;)

    SvaraRadera
  5. Hejsan :)
    jag bor i Finland så de kan ju vara att det är olika i finland o sverige typ :) här görs de i samband med läkargranskningen.. oj tack för tipset skall kolla upp de! fast jag borde inte!! borde spara lite pengar också ;)

    SvaraRadera