tisdag 15 november 2011

Sjuk eller nåt

Nu har jag blivit konstigt sjuk, har en ihärdig huvudvärk, feberkänningar lite då och då, konstigt halsont osv... Få se om det bryter ut riktigt eller om det ska vara så här, suck... Så jag jobbade bara på två ställen igår och sa ifrån mig kvällsjobbet, och idag har jag sagt ifrån mig allt jobb...

Tänkte jag ska fortsätta rensa bland alla mina foton på datorn då, så man kan skicka till framkallning någon gång. Har nu lite över 4000 foton i mappen "foton att framkalla". Det återstår att rensa bland ca 60 mappar med mellan 200-över 500 bilder i varje mapp. Efter det är gjort måste jag rensa i framkallningsmappen eftersom det är bilder där från 2005 och mitt "förra liv". Det kanske man inte vill ha alla bilder kvar från ;) Det känns som ett evighetsgöra, men jag SKA få det gjort innan jul, det har jag som mål!

Mini sparkar hårdare och hårdare för varje dag som går. Nu kan man till och med se sparkarna på magen, den hoppar upp och ner, mysigt att se! =) H*n verkar inte gilla när jag halvligger på sidan/magen när jag sover, då kan jag vakna av några rejäla kickar, vet inte om jag "klämmer" mini eller om det blir trångt?

Sen undrar jag, hur ska man veta vad plutten gillar och inte gillar?! Har en sån ruta att fylla i, i gravidboken jag har. Om mini sparkar vet ju inte jag om det är för att h*n är missnöjd eller glad, eller "kan" man känna/fatta det på något vis?

I helgen var det två bekanta par som fick sina bebisar, lite man längtar nurååå!!

Igår fick jag hem min gravidbola, men den pinglade inget ;( Så idag har jag skickat tillbaka den och får förhoppningsvis en ny, som pinglar =)

Förutom det fick jag en trevlig faktura från revisorn på nästan 5000 kr =S Jag som skulle spara till bil, känns lite kört just nu det då =(

Idag besiktade vi huset vi vill köpa, och det var inga större fel eller mögel där så det blir väl köp, antar jag i alla fall, Samuel stack på jobbet direkt efter så vi hann inte prata nåt om det. Men hoppas vi köper det, skulle vara sååå skönt! =)

Nu ska jag gräva mig in bland fotona!

5 kommentarer:

  1. Vad kul stt du hittade in på bloggen :) När har ni bf? Jag har haft mycket krämpor tycker jag, men när jag tänker efter så är det framförallt illamående och kräkningar. Men nu den senaste månaden har jag varit eller är jag fullkommligt bortdomnad i båda händerna och i 7 av 10 fingrar. Men jag har, tack och lov, klarat mig från foglossningar och halsbränna :) Har du haft eller har några krämpor?

    /Klara

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket :) tror också det ligger en pojk därinne men vi får se när den väl bestämmer sig för att titta ut :) Vad skönt att det inte finns tecken på mögel i huset ni tänkt köpa. Läser juridik just nu och har fått lära mig både det ena och det andra så var noga med att det finns papper på allt säger ja :) Skönt att tiden rullar på för dig med, tyckte v 16 var en pina att ta sig igenom men sen så rullade de på som tusan och imorgon är vi i vecka 30! Hoppas att allt går bra med magen din :) kraam

    SvaraRadera
  3. Åh hoppas att ni gör det och att det fortfarande är det huset vi pratade om. Då lärer du dra ut mig på långpromenader:)

    SvaraRadera
  4. Ann-Lo: yes det är samma hus! =) Jag hoppas verkligen att vi köper det, det är så mysigt där =) Då ska vi absolut ta en massa promenader! =) jag kan ju inga vägar där så du får visa mig ;)

    SvaraRadera
  5. Uch, låter inge roligt alls. Du har många krämpor som jag också hade i början ser jag. eller början, i mitten. Allt känns som början nu för jag har fått så många andra krämpor typ samtidigt nu i slutet. :b Men man får glädja sig åt att det är övergående :)

    Ja, vi har bf i början av dec, den 7. så det kan bli när som helst nu. Känns spännande och skrämmande :) Nä, vi har inte kollat upp kön. Har ni?

    SvaraRadera