måndag 21 november 2011

Måndag igen

Ny vecka, nya möjligheter...

I fredags började min röst att krångla (hade problem med stämbandsinflammation samt luftrörsinfektion 4 tillfällen förra året, då även rösten försvann helt mellan 1-2 v varje gång). Jag var liiiivrädd att rösten skulle försvinna helt även denna gång, det går ju absolut inte nu när jag får jobba så mycket! Så i helgen har jag bara tagit det lugnt och försökt att inte prata så mycket. Igår kväll kändes rösten helt ok igen. MEN idag pratade jag med Emma i telefonen ca 15 minuter, och efter det började den sacka ihop igen =( Undrar hur det kommer att gå idag, först jobba på fritids och prata med ungarna, och sen på gymmet och vara instruktör... Hmm...

En annan sak som har sackat ihop i helgen är vår micro!! Hur ska det gååå??!! Fattar inte hur folk kan leva utan micro, hur gör ni? Nu måste vi planera maten ÄNNU mera = det kommer ta ännu mera tid, vi har inte så mkt tid över om dagarna...

Vi kommer inte köpa en ny nu eftersom det finns micro i huset, som vi antagligen kommer att köpa, väntar bara på besked från banken! HOPPAS!

Bebis har inte sparkat lika mycket i helgen som den har gjort tidigare... Undrar vad det beror på. Enda gången det blev party där inne var när jag badade igår. Alltid när jag badar så blir den helt till sig =P

Beställde lite grejer till bebben igår, bla febertermometer, myggnät, nappflaska och flaskborste.

Vi diskuterade tjejnamn med mamma och pappa i helgen, det roligaste förslaget kom nog från pappa: "Rut". Eftersom hunden heter Krut så vore ju det lämpligt, för då behöver man bara ropa Krut så kommer både hund och unge, haha! Men nej tack ;)

Nu ska jag värma på lite tacos innan jag drar på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar