fredag 11 november 2011

Växer så det knakar (bokstavligt talat)

Har ju inte hunnit skriva så mycket om helgen som var, så tänkte passa på att tacka alla snälla kompisar för uppvaktning och fina presenter i söndags också! =) Ingen nämnd, ingen glömd! Mitt minne är ju inte som det brukar just nu...

Magen har dragit i väg mycket nu de senaste veckorna! Naveln trycks ut mer och mer, och kläderna sitter mycket tajtare nu! Det knakade i min träningströja igår när jag skulle till gymmet. Dragkedjan ryker väl på den snart om jag inte slutar använda den =P Men den är så skön och håller in magen bra! Jag tycker magen står rakt ut ja! Gymmade förresten med Yanina igår, gud vad kul att äntligen träffa dig igen!! =D


När jag klev in på gymmet så började mini sparka hej vilt! Antar att det beror på den vrålande rocken som spelades på vääääldigt hög volym i gymmet (det går inte att höja o sänka för oss gymkunder). Undrar om mini gillade eller störde sig på musiken?! =P

Har i alla fall beställt en gravidbola som förhoppningsvis kommer med posten idag, så mini får höra lite lugnare "musik":


När jag och Samuel gick på stan i tisdags så hittade vi äntligen en overall! Jag har letat runt på Internet i flera veckor utan resultat. Det är ju öron på alla overaller, och det gillar vi INTE! Äntligen hittade vi en svart, utan öron, på Åhléns =) Hoppas storleken duger, 50/56.


Foglossningen verkar inte bli nå bättre i alla fall =/ Gruvar mig för att ta på strumpor, knyta skor, bädda säng, plocka ur diskmaskin och ja, allt där man måste böja sig fram. Det gör verkligen ont! =(

Sötsuget är värre än värst också, och jag hatar det! Så här sötsugen har jag aldrig varit förut, och jag vet hur dåligt det är! =S

Vågen visar nästan 10 kg upp och måttbandet visar ungefär 10 cm upp runt både mage och midja...

Från och med igår lånar jag Samuels jackor för mina är så små och tajta nu!

Nu ska jag slänga in en tvätt och plocka ur och i diskmaskinen före jag drar på fritids!


2 kommentarer:

  1. är det abra jag som inte vet vad en gravidbola är? halsband med en "skallra" i? eller vad är det, blev nyfiken nu.. jaa,, du växer ser jag :) Men då är allt som det ska ju! fin overall, jag kan tycka öron är lite sött jag men jätte fint utan oxå!

    SvaraRadera
  2. Låter besvärligt det där! Jag är också gravid, BF-datum 11 feb :) Är i vecka 28 :) Lycka till! Kram tina! (losetrackoftime.blogg.se)

    SvaraRadera