onsdag 16 november 2011

BM besök imorgon

Jag ringde min BM idag pga alla olika "åkommor" jag dragit på mig den senaste veckan...

- Jag har extremt ont i huvudet och runt ögonen, varken alvedon, sömn eller vatten hjälper... =(

- Jag har blivit extremt törstig! Jag dricker rätt mycket vatten i vanliga fall, minst 2-3 liter om dagen, men nu är jag säkert uppe i 4-5 liter om dagen, den senaste veckan! =S Skulle haft vatten i en hatt med sugrör för att kunna stilla mitt behov!

- Fick nå konstiga röda prickar på magen i början av veckan, men nu verkar dom dra sig tillbaka... Undrar vad det kan ha varit?

- Jag är ju svullen till och från i både händer o fötter.

- Igår vaknade jag av att min puls var så hög så jag trodde det skulle gå hål på halsen =S Jätteläskigt! Har fortfarande ovanligt hög puls.

- Jag har haft lite halvont under revbenen och bak mot ryggen.

- Jag har på 5 dagar gått upp 1 kg och förra veckan gick jag upp 1,5 kg, det känns lite väl mkt?!

Alla dessa grejer är ju relaterat till en graviditet, men i och med att allt kom samtidigt nu så ville BM ta lite prover på mig, eftersom det KAN vara andra grejer som spökar också. Skönt att få det uppkollat! Någon annat som upplevt samma sak?

Denna huvudvärk gör ju att jag inte kan jobba, och det börjar bli lite panik! Vi måste hinna få klart allt på Ol-Anders till julmarknaden som är nästa lördag! =S Förutom det ska jag eg. jobba på fritids varje e.m och på Rehab på lör och mån o tiskväll. Heldag på skolan på tors och BM besök på onsdag f.m igen. Menne, no stress, eller vad säger man?

3 kommentarer:

  1. men :( är du så dålig Maria! Hoppas det inte är nått fel på dej/lillis där inne! du mste uppdatera sen vad proverna visade! Hoppas för guds skull att du blir bättre, krya på dej å sköt om dej nu! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Usch och fy.... Jag dricker oxå sjuka mängder under dygnets alla timmar, törstig hela tiden.. Dricker ju citronvatten så det svider i magen, tycker inte om smaken på vårat vatten.. BM trodde att ja hade havandeskapsförgiftning/diabetes pga att ja drack, såg ut som en michelingubbe om fötter o ben och högt blodtryck, men det hade ja inte (tack o lov..) det jag reagerar är på din huvudvärk, det ligger inte fel, något i nacke eller så? Jag var ju till en snubbe på rehab o greja när ja var tjock, kunde knappt ligga på mage, för ja hade så ont i skallen ett tag, men det kände ju ja att det kom från nacken... Och vikten Maria, den ligger nog innom det normala, jag gick upp 1-2 kg under en period, kommer ej ihåg vilken... Har ju trotts allt avancerat från 68-70kg till 96,5kg utan godis/söt sug =)) Skönt att du skall till BM o ta prover iaf, skönt att veta... Hoppas det reder sig och jag tror/hoppas verkligen att det inte är så tokigt utan "bara" din graviditet som gör det =) // Malin U

    SvaraRadera
  3. Kolla upp med doktorn om det inte är bihålsinflammation som spökar. Jag var jätte täpp i näsan pga av alla hormoner i flera veckor och fick tillslut nässpray för jag kunde inte andas igenom nätterna samt att jag hade sjukt ont runt ögonen och fick mkt huvudvärk av det (sen har jag haft sjukt mkt huvudvärk som verkar vara ett graviditetstecken). 2-3 liter om dagen låter ju sjukt bra till skillnad från mig som knappt får i mig en halvliter.. men 4-5 lät mkt!! Jag fick tre röda prickar på magen men alla försvann rätt fort, så tror det inte är så farligt. Min puls är också helt mongo men min BM sa att det är för man fått 20% ökad mängd blod. Svettas om en gris bara att gå upp för en trappa och får världens flås bara av att gå. Revbenen gjorde ont för mig ett tag men BM sa att bebis kan komma åt nerver, så hoppas bebisen din inte är där länge och lever om. Sen vikten tror jag är helt okej med tanke på vilken vecka du är i. Bebisen växer jätte mycket! :) Angående uppsägningstiden så lider jag med dig. Finns inget tråkigare att lägga pengar på. Skönt att ni gått via mäklare och haft anticlimex som utförde besiktningen. Var noga med att det inte står "i befintligt skick" i kontraktet. Då avsäger säljaren allt ansvar om det skulle dyka upp fel i huset i efterhand. Allt är bra med mig, sambo och bebis. Sambon har gått tillbaka och börjat jobbat igen efter uppehåll och mitt kräkande har verkligen trappas ner. Sen trots att det bara nu är 10 veckor kvar så gör varken ryggen ont eller någon foglossning kommit på besök. *peppar peppar* :) Kraaam

    SvaraRadera