fredag 25 november 2011

Snart husägare!

Oj vad veckan har gått fort, har haft datorn avstäng två dagar i rad pga tidsbrist, och det händer ju typ aldrig! =S

Har varvat att jobba på Rehab, fritids, skolan och Ol-Anders denna vecka. Imorgon är äntligen julmarknaden som vi förberett till, så till veckan blir det lugnare igen, samt att jag fått ersättare på gymmet (rehab) på måndags- och tisdagskvällarna nu! Känns befriande faktiskt! Förutom detta ägnade vi en kväll till att ta reda på älgkött som vi fick av pappa i julklapp, tack för det! =) Igår var vi på julbord hos Samuels mormor och morfar nästan hela kvällen. Åhhh vad gott det var! Som jag har längtat! Förra julen åt jag knappt någon julmat för jag hade precis haft magsjuka =S Igår åt jag 3 eller 4 tallrikar (!!!??!!!) med julmat, och sedan 2 (!) tallrikar med ris a la malta och plommonsås. Helt sjukt! Så mycket har jag nog aldrig ätit förr i hela mitt liv! =S

Idag var vi till banken och fick grönt ljus på att vi får huslånet, så idag sa jag upp lägenheten!! =D Sjukt roligt!! Vi har uppsägningstid på lägenheten tom 28 feb, och lillen är beräknad till 14 mars, så vi får väl se om vi får lägenheten uthyrd i förtid, eller om lillen kanske till och med hinner komma före flytten (fast vi hoppas på att h*n stannar hela tiden i magen!). Jag kommer att börja packa sånt som vi inte använder redan nu, så man får lite gjort medan man kan röra sig någorlunda ok iaf ;)

Bebben blir starkare och större känns det som. Nu får h*n till några rejäla kickar emellanåt. Ex om jag sitter eller ligger ner, så kan det komma en buff/spark så det känns som om magen flyttar sig en dm åt sidan medan resten av kroppen blir kvar =P Knepig känsla! Varje kväll ligger jag och tittar på magen som guppar runt. Ibland spjärnar bebisen upp rumpan eller nåt annat mot magen, så det blir en stenhård guppa =)

Foglossningen blir värre och värre, men det verkar sitta på ett å samma ställe än så länge, det är ju bra! man lär sig hur man ska röra sig för att slippa smärtan då... Jag har blivit jättevarm i kroppen och känner att både fingrar och ben är uppsvällda. Jag tog av mig förlovningsringen för 1 vecka sedan, och jag har fortfarande en rand efter den kvar.

Visar några bilder från förra helgen, 19 nov:

Så här såg fingret ut 2 dagar efter att jag tog av ringen... =/

 Större mage och fler celluliter, jiihaa...

Kan ni se pigmentranden? Jag har en låång sån, ända upp till bröstet, men den är väldigt svag! Samuel ser den bara i vissa ljus, och jag ser den jämt, verkar vara bra ljus uppifrån ;) Svår att fota dock...

Nu är Samuel och kollar på bandy och jag ska försöka slappa lite innan det är sovdax, jobb imorrn på julmarknaden då! Kom och kika och fika du också, mellan kl 11-17 på Hälsingegård Ol-Anders =)

2 kommentarer:

  1. Ja, det är sjukt att man ska behöva vänta så jääääävla länge. Jo, BM-besöket gick bra. Hade ingen äggvita den här gången men har förtfarande högt blodtryck, högre än sist. Så jag ska tillbaka på återkoll på Måndag för att se hur det ligger till då. Hoppas det ser bättre ut...

    Hur går det för dig? Mår du och magen bra? :)

    SvaraRadera
  2. Vilken bra läsning jag fick nu innan jag ska iväg och jobba :) Härligt att ni kommer häråt!

    SvaraRadera