fredag 4 november 2011

Bebben och min förändrade kropp

Så, nu är det bara garneringen kvar på tårtorna, men den fixar jag imorgon =)

Jag ringde min BM ang. sammandragningarna, hon sa att det var normalt (vilket jag också visste), men hon visste inte varför det hade hållt i sig så länge, men jag skulle höra av mig om jag fick ont eller om sammandragningarna ändrar karaktär. Däremot frågade hon mig om jag kände bebisen varje dag, och det gör jag ju, mer eller mindre, och hon sa att från och med nu MÅSTE jag känna den varje dag annars måste jag in på koll!! =S Hallååååå, är det inte förrens typ v 24-25 man ska känna rörelser varje dag? Jag har hört flera som inte känt nånting förrens v 24... Det lät väldigt mysko i mina öron i alla fall. tur jag känner bebben då, annars hade man ju blivit smått rädd..!

Jag har känt på kläderna att rumpan har blivit större, men jag trodde inte att det var så himla mycket som jag upptäckte igår! Jag skulle testa om jag kunde ha en av mina vinterjackor, men jag kunde inte ens föra ihop dragkedjan för att det tog stutt i rumpan!! =S Huuua! Ok om magen hade satt stopp för att knäppa jackan, men rumpan?!

Jag frågade Samuel om jag verkligen har blivit så fet, han svarade JA utan att tveka och började skratta! Haha, aja, vad svårt det är att se hur ens egen kropp förändras!

Jag har också fått en botten på min navel, jag har aldrig sett ett slut på den förr nångång. Så den kommer nog ploppa ut förr eller senare...

Annars då... Hmm, jag har blivit väldigt stånkig märker jag, känner mig tung och otymplig. Särskilt när jag jobbar, både på fritids och i gymmet, när man måste böja sig ner och plocka upp grejer från golvet. Blir lite lätt yr och det gör ont i huvet under tiden jag flänger upp och ner.  Nästan lite svårandat ibland.

Jag fick ju en kamera av Samuel för någon vecka sedan, som inte "dög" åt mig, så då bytte vi upp oss lite, men den kameran var det något fabriksfel på så den tog Expert tillbaka (typiskt, det var ju en Ixus som jag ville ha! =( ), så nu har vi en tredje kamera hemma tillslut då. Den verkar funka hyfsat i alla fall. Har inte fått till macroinställningen riktigt som jag vill ha den än, men man måste väl lära om sig antar jag. Lägger väl ut någon bild sen när jag använt kameran lite =)

Nu ska jag nog gå och äta lite, så man klarar sig tills ikväll när det blir tacos med Emma & Björn! =D Det blir nog en hel del bebissnack då, eftersom de ska ha 3 veckor efter oss! =D

Trevlig helg allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar