måndag 17 oktober 2011

Namnförslag, någon?!

Vi behöver lite idéer på tjejnamn, så ös på med alla fina namn ni vet! =)

Det enda krav vi (eller rättare sagt jag) har, är att det ska vara ganska unikt, eller åtminstone inte så vanligt än. Samuel tycker inte det spelar någon roll, men eftersom att jag har ett av de vanligaste namnen så vet jag hur tråkigt det är! Man blir ihopblandad med andra i skolan osv.

Jag har i flera år gillat namnet Nova till exempel, men det är tvääärstutt! =/ Några andra namn som jag haft på min lista är redan tagna av andra, och då är det ju inte så kul att välja samma... Samuel verkar inte vara ett så stort fan av de allra modernaste namnen, medan jag kan tycka dom är väldigt fina, han gillar mest vanliga eller lite äldre namn.


Så, help us!! =)

6 kommentarer:

  1. Tänk på att dom "vanliga, lite äldre" kanske inte är så vanliga när knodden börjar skolan. Nova är nog vanligare än Linda tex. :)

    SvaraRadera
  2. Är i samma vecka som du och har bara ett enda tjejnamn Noomi(fin betydelse oxå....på kille blir det Charlie...om man inte hinner ändra sig=)

    SvaraRadera
  3. Yasmin! Clarissa! Haley! Filipa! Analeigh! Cornelia! Amanda! Josefina! Elisa! Denisa! Claudia! Louella! Gillar ..a namn!

    Killnamn är Jasper, Gabriel och Emanuel min nya favoriter! Fast Adam är ju lätt snyggast fortfarande!

    SvaraRadera
  4. Lotta: Jaså vad spännande! =) Ja, det är ju ganska fint men inte vår stil riktigt =P Tack ändå! =)

    Kräk Soffan: Kräk? =P
    Jag gillar också a-namn faktiskt! Kan säga på en gång att de där namnen INTE går hem hos karln... Av typ 30 namnförslag så har han "godkänt" 2... =S

    SvaraRadera
  5. Vi har en Nina vilket jag tycker är ett klockrent namn! =D Inte modernt och inte gammalt.

    P.S. Din vinst ligger på lådan nu. ;-)

    SvaraRadera
  6. Nanette och Laura är fina

    SvaraRadera