onsdag 26 oktober 2011

Äntligen halvvägs!

Idag är det bara halva tiden kvar tills den lille är beräknad! =D Det går såå himla snabbt allting, och jag kan tänka mig att det kommer gå ännu snabbare nu när man får gå på tätare besök hos BM, det blir min födelsedag som jag ska baka och fixa inför, sen blir det jul och allt vad det innebär, sen är det bara några månader kvar efter nyår!

Samuel tyckte däremot inte att det hade gått så snabbt hittills, men det kanske är för att han inte upplever graviditeten på samma sätt som vi tjejer gör, eller att har ett mer "inrutat" liv än mig; heltidsjobb, träning och jakt. För mig är det annorlunda eftersom jag får jobba olika mycket på olika ställen hela tiden, ingen dag är den andre lik...

Det är verkligen babyboom just nu, eller kommer att bli åtminstone! I måndags var det en bekant som fick barn, jag fick även veta en till vän som ska ha barn ca 1 mån efter oss =D Igår var en av mina bästa vänner på UL och idag är det en annan som ska iväg på UL! =)

Jag shoppar bebiskläder och tillbehör nu om jag ser något jag gillar, varför vänta liksom? Bra att sprida ut utgifterna lite =P

Detta fick jag hem från Små Krabater igår:
Cl 50 på bodysarna. Lika bra att skaffa några plagg i den storleken så man har utifall ungen är liten. Annars kan man ju alltid sälja billigt eller ge bort, nu när det är så många kompisar som ska ha samtidigt! =)

Bebisen hade en väldigt aktiv period under helgen, jag kände den konstant i lördags och söndags! Såå mysigt! =) Nu under veckan har sparkarna känts mer "inne" i kroppen, vet inte hur jag ska förklara, men dom känns dovt och nästan bak mot ryggen. Igår när vi la oss så började den dock sprattla ytligare igen, och då fick äntligen Samuel känna några puffar av bebben! Inte så tydliga, men han kände dom iaf! =) <3

3 kommentarer:

  1. Hej! :) Har du lust att starta ett bloggsamarbete med oss på www.oiidesign.se? Kram Mikaela

    SvaraRadera
  2. Har sparat hennes blogg så ska nog göra mig en beställning när bebis är född nu när vi inte vet vilket kön det blir (namnen är klara). Om bebisen ligger högt eller lågt har jag för mig (kan ha fel) hur magen ser ut. Min kompis väntar en tös och hennes mage sitter väldigt lågt ner. Medans min är högt uppe. Men kan som sagt ha fel! Ska nog fråga BM nästa gång :)

    SvaraRadera
  3. hihihi, så mysigt å läsa om din barnlängtan Maria! :D att du känner sparkar å har förväntningar, handlar fina småkläder å så! å redan halvvägs, verkar gå så fort! ja vet det är helt sjukt, det är grymt många som man känner som har fått eller som väntar barn de senaste åren till och med nu!! kan faktiskt erkänna lite att det blir nästan så att en annan blir påverkad av det oxå, tihi! va kul att du har fler kompisar som ska ha barn :) va bra att du gillar läsa personliga saker, jag gillar att vara rätt öppen jag oxå med mitt liv, men svårt att skriva och formulera mej (som inlägget om mej) får inte riktigt till en riktig beskrivning!

    SvaraRadera