lördag 22 oktober 2011

Lite bilder och roliga kommentarer

Måste bara få berätta en rolig kommentar jag fick av en unge på förskolan igår =D

Jag har varit på fritids/förskolan snart 1 månad så jag är inte direkt en främling för dem.

Igår när jag kom på morgonen och stack in huvudet och sa hej, sitter en av tjejerna och tokstirrar på mig, och kläcker ur sig: "Määhn, jag ser ingen skillnad!"
Jag: "Jaså, på vadå?"
Hon: "Meen på dig"
Jag: "På mig och vad?"
Hon: "Näe, bara på dig..."

Jag fattade inte ett jota av vad hon babblade om, det gick några minuter, sen sa hon att hon inte alls kände igen mig när jag kom, och vi kunde inte förstå varför, tills en av de andra ungarna kom fram till att jag ju hade sminkat mig! =P Hahahaha! Jag höll på att skratta ihjäl mig! =D

Jag brukar inte sminka mig till vardags, men igår blev jag sugen på det och tog på lite mascara och eyeliner, sån stor skillnad tycker inte jag att det är, men tydligen så blir jag en annan person då! ;)

En annan kul kommentar jag fick av en tjej här om dagen var:
"Jag tror inte att du har en bebis i magen, jag tror du har ätit hundra tårtor"
Det gick några timmar, så kommer hon igen:
"Nu tror jag nog att du har ätit några fler..."


Haha, underbart roliga dom är! ;D Dom tror inte riktigt på att jag har en bebis i magen, de har kontrollfrågat det varje dag den här veckan tror jag =)

Nog om det, nu kommer några bilder istället =)

Fick hem min fina, mysiga vinst från GOBLIgobli igår! =) Den kommer nog bebis trivas med!

Vi shoppade lite på Kapp Ahl efter UL förra fredagen också:
25 % rabatt på denna med en kupong från Allt för föräldrar´s gravidpaket. Mysig!

En gratis body, med kupong från gravidpaketet =)

En tjusig dregglis

Här är en liten jämförelse mellan idag och för 4 veckor sedan, det har hänt en del!!

Bebis sprattlar på ofta nu, mycket på förmiddagen, lunch, middag och sen runt kl 20 =)

Mina fötter sväller mer och mer, kan inte ens ha vanliga strumpor utan att jag får världens djupaste strumprand =S Har även ont på ovansidan av ena foten... Måste ju beror på svullnaden det...
Halsbrännan gör sig påmind mest varje dag nu, hua! Även mardrömmarna kommer varje natt, om helt mysko grejer som inte ens handlar om barn eller graviditet.

Igår kom älsklingen hem med ett paket till mig! Helt utan anledning! Det händer inte allt för ofta, vad jag kan minnas har jag fått tulpaner av honom en gång så där spontant, i början när vi träffades, nåt mer minns jag inte ;)

Iaf så var det en kamera i paketet! =D Min håller på att rasa sönder, och för er som vet hur fotogalen jag är så låter väl inte det så konstigt =P

Jag blev jätteglad och rörd, himla gullig sambo man har! <3 Dessvärre var kameran inge bra när vi testade den, jag vill ha en bra macrofunktion på min kamera och den där var KASS! Trots att det var en Nikon... Men vi ska byta så ska jag ta en nyare modell av Canon IXUS, den har jag varit grymt nöjd med! =)

2 kommentarer:

  1. hahah, hundra tårtor XD jaa dom är roliga dom små liven! kommer så spontant.. va kul att du känner bebben sprattlar på mer nu :) bra med gratisgrejjer, lite gratis är bra då det kommer kosta så mkt med en liten..

    SvaraRadera
  2. Barn är så goa! Har också jobbat mycket på förskola och fått höra det ena och det andra! För några år sedan undrade en liten kille om jag hade en pojkvän, och när jag svarade nej så förstod han inte varför när jag var så söt. Det värmde trots att han bara var 5. Längtar också till att köpa hus men min sambo spelar ju hockey lite här och vart just nu så tar väl några år innan vi slår oss ner skulle jag tro. Tack för tipset om uthuset också, håller med om att skyltarna var jätte fina! kram

    SvaraRadera