onsdag 19 oktober 2011

Lycka! =D

Precis efter att jag skrev förra inlägget så började bebis sparka runt, nere på vänstra sidan. Jag satte dit händerna och skulle se om den svarade, lika som den gjort nu de senaste dagarna, och vet ni vad?! Jag kunde för första gången känna sparkarna med händerna!! =D Då betyder det att om Samuel inte hade varit på träning, så hade han också fått känna ! Han går runt och är besviken varje dag för att bara jag får känna bebben och inte han, så jag hoppas den fortsätter sparka 20 minuter till för då hinner han känna! =)

Vilken känsla..! <3

4 kommentarer:

  1. Tack så mycket! blev så himla nöjd med den! Läser att du känt sparkar nu, visst är det mysigt! Angående efternamn så förstår jag att du vill ha ditt efternamn, när det bara är ni i hela världen som heter det. Lite gammalmodigt att säga "så gör man". Min sambo är precis tvärtom och vill att vi antingen tar bara mitt eller dubbelnamn på vår bebis. Vi har båda rätt ovanliga efternamn, ca 150 i sverige som bär samma. Men jag vill absolut ha hans och de verkar inte vara ett problem. Förnamnen är vi helt klar med nu och varit överens sedan första stund. Bara andranamnet på pojken som inte är lika glasklart men har en lista med gemensamma namn vi båda gillar. Kram

    SvaraRadera
  2. åhhh vad härligt! jag har under en vecka känt bebisen sparka nu, det är så magiskt! längtar tills det också känns på utsidan så det blir ännu mer verkligt och att sambon kan få känna :)

    jag tror inte jag lagt upp min blogg nånstans så det är nog därför, har haft den länge men det blir mer en bebisblogg nu för tiden :)

    jag gillar iallafall dom här tjejnamnen:
    emma
    vilma
    olivia
    liv
    lea
    lykke
    tuva
    felicia
    alice
    julia
    elvira
    vilja

    det finns massa fina namn, och jag är lite så att jag vill att det ska vara speciellt men ändå enkelt på nåt sätt. sen vill jag helst inte att någon i ens närhet heter samma så att man förknippar det med den istället för med sin bebis.

    men det är toksvårt att komma överens! verkligen. jag vill egentligen också hålla det lite hemligt innan bebisen kommit, just för att så många runtomkring mig fått och får barn och jag vill ju inte att dom ska "sno" mina namn :P

    haha, visst är det så! jag skulle inte kunna tänka mig att mina barn inte skulle heta samma efternamn som jag. det blir ju så automatiskt också ifall man inte ändrar själv, barnen får ju mammans efternamn. sen blir ju inte killarna pappor heller förrän man fått hem papper att skriva på och skicka in, om man inte är gift. det är lite knepigt allting egentligen.

    tänk vilken makt vi har som går med skatten inom oss ;D kram!

    SvaraRadera
  3. Svar: jag ringde till försäkringskassan och fick papperna gällande graviditetspenning hemskickade.. Skickade in dom tillsammans med moderskapsintyget. Sen gällande föräldrapenningen kan man fixa via deras hemsida om man har pank-id/e-legitimation. Jättesmidigt. Annars kan du nog bara ringa dit och få dom också hemskickade. :)

    Ja jag fick hem den för ett tag sedan. Det är inte fleec, men mysig och fin är den. Dock rätt så stor. Kan vara för stor för en nyfödd. Men växer nog snabbt i den :) Jättesöt var den i alla fall och jag är supernöjd med den :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Svar: Ja jättemysigt var det! Är verligen något man skulle vilja göra dagligen! hehe!

    Jag tog den minsta storleken. Tror det var 54.
    Kram

    SvaraRadera