lördag 15 oktober 2011

Lyckat UL! =)

Igår var vi som sagt på RUL. Det började inte så bra för vi kom några minuter för sent, jag trodde det var kört! Jag kommer väl ALDRIG sent till saker! Men vi var tvungna att åka och lämna en balja på slakteriet före vi åkte mot Gävle. Jag höll på att oroa ihjäl mig i bilen när det var 10 minuter och 3,5 mil kvar typ =P Haha! Det förklarar nog min migrän jag hade resten av dagen...

Först sov bebben när vi mätte och grejade, tyckte hon kollade på hjärtat hur länge som helst, å det fattade ju en annan inte så mycket av ;) Vi fick se en fotsula, knogar, armar, ben, fingrar, tår, nästipp och ja, det mesta =) Efter det frågade hon om vi ville ha bilder, och det ville vi såklart, men det måste bebben hört, för då vaknade den till liv och skylde ansiktet med armarna och vred ansiktet bort från kameran hela tiden! Typiskt! Men det går väl i släkten då, Samuel hatar att vara med på bild han också =/ Vi blev framflyttade till 14 mars, det trodde vi ju absolut inte! Snarare att vi skulle bli tillbakaflyttad till feb... Om 14 mars nu stämmer så fick jag alltså utslag på grav.testet redan efter 7 dagar från ägglossningen, det är ju... snabbt?!

Den bästa bilden vi fick, halvskrämmande tycker jag, men cool! =)

Kamerarädd bebbe =P

Ett försök till profilbild...Huvudet till höger. Sen tycker jag det ser ut som en "lift-tumme" till vänster. Inte ens hon som gjorde UL:et kunde säga vad det var =P

Benen. Fötterna till vänster och höften till höger. Det svarta i höften är urinblåsan. Någon som kan/vill gissa kön utifrån bilden? =P Vi vill ju eg. inte veta, men vore kul att se vad ni gissar =)

 Efteråt gick vi på stan och sen åkte vi ut till Valbo, shoppade lite grejer... På hemvägen blev vi bjudna på middag av Samuels moster och sen svängde vi in i Åmot och hälsade på Emma & Björn =) Åkte hemifrån strax före 9 på morgonen och kom hem 22.20. Behöver jag skriva att jag var helt slut då? =P Och hade migrän... =S

Idag har jag jobbat på gymmet och Samuel är och jagar hare... Ikväll blir det då lugnt kan jag lova! =)

4 kommentarer:

  1. Hej! Jättekul att läsa din blogg och få följa din graviditet :) Att vänta första barnet är alltid nåt speciellt. Jag tror ni får en tjej. Kram Nathalie Isaksson

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Åh vad kul att du har hittat hit! =)
    Ja, nog känns det speciellt allt! =) Väldigt spännande men samtidigt nervöst på nå vis. Tror du att vi får en tjej "bara ändå" eller genom att titta på bilderna? =) Kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag har haft den känslan ett litet tag och det ändrade sig inte när jag såg bilderna :) Nog för att det mest såg ut som en liten alien just nu men... Hehe... Nä min känsla säger att det är en liten tös. Jag brukar ha rätt ;) kram kram Nathalie

    SvaraRadera
  4. Vad spännande med ultraljud! :)

    Och stort GRATTIS till en valfri babyfilt från GOBLIgobli.se! Kika in i butiken, välj vilken filt du vill ha och återkom till mig med önskemål och hemadress!

    Kram Agnes
    agneslauedberg@hotmail.com

    SvaraRadera