torsdag 6 oktober 2011

Mera jobb

Snart först veckan på fritids gjord, igår stängde jag för första gången. Riktigt roligt är det =)
Fick frågan om jag vill vicka på dagis vid behov också från och med måndag. I så fall blir det dagis på förmiddan, fritids på eftermiddan och gymmet på mån o tiskväll, jisses vad jag får jobba i så fall =D

Allt för att få upp föräldrapenningen... =P Och extra mycket pengar sitter ju inte helt fel nu heller när vi ska köpa barnvagn m.m., ev. hus och köper vi hus måste vi ha en bil till mig också.

Dock känner jag lite vemod inför att jobba på dagiset, jag måste lära mig byta blöja, på andras ungar! =S Jag som precis smält tanken på att vi måste byta på vår egen bebbe =P Man lär sig ju säkert snabbt, men jag är väldigt kräsmagad och har pigga kräkreflexer, hmm... Det är dessutom barn som går, så de lär ju inte ligga stilla. Aja, det blir nog bra när man väl kommit in sig i det =)

I morse tänkte jag ta lite sovmorgon, men blev väckt av en röjsåg, suck... Kommunen är här och röjer ner alla buskar bakom lägenheterna för att vi ska få bättre utsikt över sjön. Så nu har jag sorterat tvätt och kört igång en maskin, om två timmar går bussen till jobbet. Få se om man hinner göra något roligt innan dess =)

Ikväll ska vi i alla fall städa förrådet så det äntligen blir gjort!

Ha en bra dag allihopa! =)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag har en tävling på min blogg med en kanonvinst för oss gravida, var gärna med!

    http://vittellersvart.blogspot.com/2011/10/vinn-ett-babybelt-fran-anita-maternity.html

    Mvh Anna

    SvaraRadera