tisdag 18 oktober 2011

Bristningar och namnkamp

Upptäckte igår att jag fått bristningar, eller ja, mörkrödlila ränder på tissarna =S Vet inte hur länge jag haft dem, eller om de dök upp från ingenstans just igår... Trodde jag skulle slippa sånt med tanke på mina minimeloner. Aja, det för ju något gott med sig i alla fall =)

Namnkampen fortsätter här hemma. Stackars unge om det blir en tjej säger jag bara... Dom namnen som Samuel har "godkänt" ligger inte högst upp på min topplista, men man måste väl kompromissa.

Vi har även problem med att välja vilket efternamn bebben ska få, jag har ju alltid tänkt att mina barn ska få mitt efternamn eftersom det är ett släktnamn som bara vi i hela världen heter, och vi är inte så många som kan föra det vidare... Samuel däremot vill att vi har hans efternamn för att "så gör man", och det är kort och bra, och det kan jag ju hålla med om! Men unikt är det däremot inte. Hur tänker ni andra om efternamn?!


Idag har jag vickat på både förskola och fritids, ikväll skulle jag egentligen ha pass också, men jag sa ifrån mig det för vi kommer få hem älgkött som vi måste ta reda på. Gött! =)

Imorse hade en av dagisfröknarna berättat för barnen att jag har en bebis i magen, varpå dom inte hade trott på henne. Då frågade fröken om de inte såg det på min mage, då svarade ungarna att jag ju inte har större mage än den fröken, så det trodde dom inte på! Hahaha! Rolig dom är! Kan ju dessutom tillägga att den fröken är SMAL! ;D Hon tyckte dom var lite taskig när dom sa så eftersom hon vet hur stor min mage faktiskt är, hehe =P

Imorrn ska vi åka ända till Hudik och kika på en vagn, hoppas den är bra och fin nu då, så vi får det överstökat! =)

4 kommentarer:

  1. Det här med namn är ju bara så svårt. Vi har hoppat mellan olika namn enda sedan dagen vi fick veta att där var ett litet liv där inne. :P hehe.. Just nu är det Leon eller Alicia som står högst. Men har även hoppat mellan Minnah, Ally och Celinn som flicknamn. Och William, Natheo och Milo som pojknamn. Vem vet, när bebben väl tittar ut så kanske inget av dessa namn "passar".. Men man har ju några i huvudet iaf. :)
    Efternamn kommer vi köra på mitt. Heter Högfeldt. Och min sambo heter Olsson. Så jag vann rätt snabbt i det argumentet ;) hehe.
    Sen är det ju så att bebisen får automatiskt mammans namn när den föds om man inte är gifta till det andra då förståss :) sen får man ändra själv när man skickar in vad bebben ska heta till folkbokföringen eller var det nu är :)

    SvaraRadera
  2. haha, jag vet exakt hur det är med namnkamp! dock har vi det lite tvärtom här, svårare med killnamnen. har kommit på en massa tjejnamn som faktiskt båda tycker är bra och ett par stycken som vi båda gillar skarpt och nästan bestämt oss för om det blir en tjej. men killnamn är svårt alltså, vi har ett som vi bestämde redan för flera år sen då min sambos farfar gick bort och vi var på minnesstund och han hette det i andranamn och då tittade vi på varann och sa att om vi får en son ska han heta det. men man vill ju ha lite alternativ om han isf inte skulle se ut som en sån :)

    det där med efternamn är ganska snabbt bestämt hos oss, den ska heta mitt efternamn. så är det bara, min sambo har ett val och det är att vi gifter oss och vi heter både hans och mitt och då får barnen det också, men det är lite segt på den fronten.. :P men som endast förlovade så blir det mitt för det är också en väldigt liten släkt som heter och väldigt unikt. min sambo heter nilsson, hur unikt är det liksom? hehe. nej, där var jag ganska bestämd redan från början :)

    oj det blev lite av en novell det här :D

    SvaraRadera
  3. Hej och vad roligt att kunna följa dig nu så tack för inbjudan! Angående efternamn så tycker jag den som har de ovanligaste vinner, mina syskonbarn har min systers namn för att de var ovanligare än deras fäders.. Jag skulle lätt låta mina barn få deras pappas efternamn om de var så att han hade ett finare och ovanligare :) Jag har en blogg men det sviktar lite hur aktiv jag är beroende på hur mycket tid men de är bara att läsa om du är intresserad :) Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Vår dotter fick mitt efternamn just för att det är, precis som ditt, unikt och det är bara vi i hela världen som heter det. Sen blir det ju automatiskt mammans efternamn om man inte ändrar det själv. Kram!

    SvaraRadera