onsdag 4 januari 2012

Mörbultade revben

Mini verkar växa på sig bra, jag tycker h*n känns större o större för varje dag ja... Det buktar ut kroppsdelar lite här och där och h*n älskar att bukta ut precis vid mina revben! =S Det känns helmysko! Ibland håller h*n på med något så det känns som att h*n håller på att gräva sig ut genom magen, det är också lite halvobehagligt =P
Det är tur att jag fortfarande kan sova på rygg, åtminstone ett tag, för högersidan är nästan omöjlig att sova på då jag tror att mini har sina fötter på den sidan, lång bak mot min rygg så det känns som att man ligger på en stenhård tennisboll när man lägger sig på sidan. Stackars mini som blir mosad av mig! =/ När jag ligger på vänster sidan så sprattlar mini en massa, så det är svårt att hitta en bekväm sovställning...

Jag kan knappt böja överkroppen längre, ex sätta på strumpor, tvätta ansiktet över handfatet o dyl, för det tar stopp!

Vi hade i alla fall ett trevlig o lugnt nyårsfirande! Åt en massa så man rullade fram! Vi hade ju med Krut till mamma o pappa, och dom har tre katter =P Krut var ju helt till sig hela kvällen för katterna satt i trappen och kikade på honom. En av dem ville kela med honom så de nosade lite på varandra. Det verkade gå bra iaf =)

Fjodor gillar hundar så han fjäskade en massa för Krut ;)

Älskling & jag på tolvslaget (jag känner mig verkligen som en barbapappa! =S)

Nyårsmagen, då V 30 (29+3)

En av mina fina bristningar som jag skaffat mig. Som tur är sitter dom "bara" ovanför höfterna än så länge, men jag ser nya varje dag... Hoppas jag slipper dem på magen iaf.

Nyårsmagen igen, och en nyfiken Krut

Lite av de senaste kläderna till mini. Pyjamasen/sparkdräkten till vänster köpte jag på Kapp Ahl igår, vi hade 20% på en vara så jag passade på =) Brunvitrandiga bodyn fick mini i julklapp av sin mormor o morfar, sparkdräkten till häger beställde jag på rea från strossel.se

En groda till grodan =P

 Vi hälsade på hos Emma & Björn igår också när vi ändå hade vägarna förbi. Grattade Emma i förskott o fick goo lax till middag =) Tack! =)
Emma i V 27 (26+9) och jag i V 30 (29+6). Jag tyckte magarna såg väldigt olika ut =P

Vi var på återkontroll på förlossningen igår, därav vår Gävleresa. Jag blev inte mycket klokare av det faktiskt...

Läkaren var vimsig o verkade inte lyssna på det jag berättade... Hon sa att enligt journalen var min tapp 3,2 cm sist vi var in. Fast det var måttet på den när vi åkte hem efter vi var inlagd. Sist vi var in var tappen 3,6 cm. Igår var den 2,8-3,1 cm. Alltså har den krympt igen enligt oss, men var ungefär lika enligt läkaren =S Konstigt att de inte har skrivit med i journalen att vi var in den 19 dec också... Hon sa att det inte är någon fara när den är runt 3 cm, men sen vet jag inte om det har någon betydelse att den faktiskt har krympt igen... Aja, det visar väl sig =P Sen tyckte hon att det var jääättekonstigt att de inte tagit någon urinodling på mig för att utesluta UVI, men jag har ju lämnat sånt prov!! Det verkar också ha fallit bort från journalen, suck! Trodde hon kollade i någon annans journal ett tag... Jag ska lämna in ett prov idag så de får göra en odling på det i alla fall... Bebis låg med rumpan nedåt nu, precis som jag anade, eftersom det har känts annorlunda i magen den senaste veckan.

Jag har förresten fått hur mycket celluliter som helst nu! =S Tror inte jag haft såna förr, inte några märkbara iaf. Nu är dom ÖVERALLT! Trodde inte man kunde ha så här mycket =/ Till och med underarmarna o vaderna är täckt av dem =S Gah! Hoppas dom försvinner sen! =S

En ny craving jag har är wasabinötter =P MMM!

Nu blev det långt =P
Förresten, fortsätt gärna gissa kön, födelsedatum, längd, vikt osv, så ska jag sammanställa en lista här sen =)

1 kommentar:

  1. Var du tvungen lägga in en bild på en GRODA! VAVAVAVAVA! Nu kommer jag ju säkert drömma om att du föder ut en 3 kg groda! =S Kommer inteens ihåg nått annat av de du skrev, jäkla groda!

    SvaraRadera