tisdag 10 januari 2012

Bättre tider!

Fick precis veta att jag kommer att få ha droppet tills imorgon, och om förlossningen fortsätter när det kopplas bort så kommer de inte göra något för att stoppa det hela! =) De tyckte det räckte med att skjuta upp det någon dag lät det som nu... Det känns skönt faktiskt! Jag kommer att få röra mig lite, slipper den hemska sladden till handen och bara tanken av att vi kan ha en liten bebis väldigt snart gör det hela mycket roligare! =D

Vi har även fått byta rum, där det finns en toalett alldeles utanför, så jag slipper äntligen bäcken-toan!! =D Jippie! Vilken frihetskänsla! Slippa ringa i klockan så fort man vill pinka (vilket är rätt ofta när man är gravid!). Nu har vi tv på rummet också =P

Jag har dessutom världens bästa kille som inte är rädd för att hjälpa till med nånting! =) Jag måste köra med honom hela tiden nu eftersom jag inte får röra mig, typ: vill du hämta vatten? Kan du ladda min telefon? Kan du ta av mig täcket? Vill du lägga täcket över fötterna? Vill du öppna fönstret ännu mer (fast rummet fryser till is snart)? Har du lust att ta av mig mina fostervattensblöta strumpor? Kan du rätta till min binda (jätteblöja) för den har veckat sig bak och jag når inte?!

Älskar dig Samuel! 


Jag hoppas och tror att bebis fortfarande har huvudet neråt, det känns som så när den sparkar i alla fall. Igår kom en BM in och förklarade hur en förlossning går till, på ett ungefär. Det har vi inte hunnit med att få någon info om än, mer än det vi själva läst. Hon sa bl. a. att eftersom vår bebis kommer ut så tidigt så är det en ökad risk att de måste klippa mig eftersom bebisens huvud är mycket mer ömtåligt nu. Det låter väl vettigt tycker jag, men hemskt! Huu... Jag är såå rädd för att bli klippt och sydd! =/


För övrigt så har jag fått goo mat här, Malin ;) Stuvade makaroner o korv till lunch =P Och jättemycket frukost och kvällsfika. Mmmm.. Får se vad det blir för middag!


Jag ska även få friheten att bli rullad i rullstol senare idag för vi ska besöka barnkliniken/neontalavdelningen så vi vet var vi, iaf jag o bebis, kommer att bo 4-6 v efter att bebis kommit ut. Usch vad lång tid det låter...


Stackars Samuel som får flytta till huset alldeles själv... =/


Skriver mer sen när jag orkar =)

5 kommentarer:

  1. Ojoj! håller tummarna för er. Hur började allt? Var det med en blödning? Jag är ju veckan efter dig och har precis haft en blödning, men inte åkt in på någon koll. (råd från BM att avvakta)

    Lycka til!

    SvaraRadera
  2. Åh lycka till med allt nu! Tror min bebis är lite på g här med :) bloggen är fortfarande låst men om du vill läsa så är användarnamnet no och lösenordet space ..! Men kommer byta ut det snart men meddelar då också :) kram!!

    SvaraRadera
  3. Ojojoj vilken resa, spännande att få följa er! Lycka till i morgon, hela marstråden på FL tänker på er, det är jag säker på!! :)

    SvaraRadera
  4. men oj nu är det ju verkligen på gång! shiit, snart ni, är ni föräldrar om ni redan inte är ;) haha.. mys! jo men lite måste dom ju ställa upp är ju vi som gör hela grejjen då får dom hjälpa till med "småsaker" ;) men han är gullig mot dej maria! jaha han får flytta till huset sj, å sen kommer du å har med en liten bebis. Stora kramar från mej å sköt om dej maria å jag hoppas förlossningen går bra!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad spännande!!
    Jag & Vilma önskar lycka till:))
    Sofia

    SvaraRadera