torsdag 5 januari 2012

Måste få beklaga mig lite..!

För nu känns det verkligen jobbigare o jobbigare att vara gravid, för varje dag som går! Fram tills för någon dag sen har jag inte tyckt att det varit särskilt jobbigt. Jag menar, krämpor som foglossning, halsbränna, klumpighet, bristningar o allt annat som hör till har man liksom räknat med. Men INGEN, och då menar jag INGEN har berättat för mig att ungen bosätter sig under ens revben när det (normalt) är 7-11 kvar och bänder o spjärnar hur mycket som helst! =S Jag har "bara" hört att man kan få några obekväma sparkar och så i det området...

Vår busunge ligger precis under mina revben heeela tiden, på både vänstra och högra sidan, och ibland känns det till och med som att den ligger PÅ revbenen fast under huden. Skitobekvämt!! Det både kittlas, spänner o gör ont samtidigt. Det buktar konstant ut två "knölar" (huvud + fötter?) så magen ser ju lite kul ut...

Jag kan inte böja mig fram, måste hela tiden sitta och svanka för att inte mosa bebis/bli mosad tillbaka. Av det får jag grymt ont i ryggen. Jag kan knappt ta på mig skor o strumpor längre. Det var svårt förr också pga foglossningen, men nu kommer jag inte ens så långt ner så foglossningen hinner kännas av =S Jag kan inte sitta normalt vid köksbordet för att äta, jag får fälla bak sätet när vi åker bil, jag tar mig knappt upp ur badkaret själv osv... Känner mig verkligen höggravid! Nu redan...

Ja usch, jag får lite panikkänslor när jag tänker på hur många veckor det kan vara kvar, om detta ska hålla i sig..!

Ni som har varit/är gravida, hade ni det så här extremt? Varför har ni inte förvarnat mig? =P Går det över innan ungen kommer, eller är det något man får stå ut med fram tills kläckning?

Tack för att jag fick gnälla av mig!!

6 kommentarer:

  1. Hej, har fastnat för din blogg då jag också är gravid och tycker minsann att du har fått vara med om en väldigt händelserik graviditet! Men du tar allt så cool :)
    Jag är i v. 27 och än så länge är min graviditet nästan för bra för att vara sann. Jag bara väntar på att allt ska komma på en gång men redan nu känner jag att bebisen ligger och skaver på revbenen ibland. Inte så att det blir obekvämt men det känns definitivt annorlunda. Gillar att du är ärlig och vågar beklaga dig lite! Även om vi kvinnor har "privilegiet" att bära barnet är det självklart också en uppoffring med alla krämpor och förändringar som hör till. Du verkar vara en stark brud och snart har ni hon/han i er famn, hang in there :)

    SvaraRadera
  2. Jag har lika tyvärr, och det var så när jag väntade tösen också. det blir tyvärr inte bättre förrän precis i slutetdu bäbisen verkligen trycker sig neråt och magen sjunker. En annan sak som jag tyckte jag vart dåligt förvarnad för är hur jävla ont det kan göra att amma i början. Jag blödde kraftigt från bägge bröstvårtorna men det skulle ammas ändå. En ammningsnapp råddade mig till slut då jag grät varje gång jag skulle amma. Det är något sombilr bättre och till slut går över. Men fy fan säger jag bara. Hoppas inte jag skrämmer dig nu, det blir ju inte så illa för alla. Men ont gör det för alla i början.

    SvaraRadera
  3. Veronika: Uhh... vad jobbigt! =/ Faktiskt har jag blivit lite varnad om just amningen, att det kan göra riktigt ont och kanske inte funka som det ska. Det känns faktiskt bra att höra sånt i förväg (även om det låter jobbigt) så man kan förbereda sig mentalt!! =)Allt bra med dig annars då? =)

    SvaraRadera
  4. Nja jag krånglar ju på som dig. Fick se hur förlossningen och BB ser ut i östersund när vi va upp till mina föräldrar i mellandaganra. Fick ligga över natten men allt bra med bebis. Fortfarande bara öppen ca 1 cm :) Men snart så kan jag slappna av. Är ju 32 + 2 idag. Efter 34 fulla veckor ska det ju inte vara någon fara. Undra om vi stöter på verandra på BB? :)

    SvaraRadera
  5. Jaha men vad trist! =/ Som tur är så går det himla snabbt nu så snart ska ju ungarna ut i vilket fall ändå! =P

    Ja vem vet, kanske det! =D Du får hojta till i så fall om du känner igen mig! =)

    SvaraRadera
  6. Samma har, pojken min sparkar upp mot revbenen, vrider o vander pa sig, vet inte mer vad han gor dar inne men det e ju inget skont! Men jag tanker att jag biter ihop de har sista veckorna, snart e ju det over o sen kommer vi kanske gnalla over spruckna brostvartor o annat obehagligt. Men de sager ju att det ar vart det! =)

    Ska bli spannande o se om du far en pojke elelr flicka! =) Hall ut! KRam

    SvaraRadera