lördag 7 januari 2012

Slemproppen?!

OBS! Inget för känsliga läsare! =)

Inatt gick jag på toa i vanlig ordning. När jag skulle lägga mig igen kände jag att det blev lite kladdigt, men tänkte inget mer på det, det är ju inget ovanligt nu för tiden om man säger så.. =S

På förmiddan höll jag på att vika lite kläder i  sovrummet, då jag helt plötsligt klev i något slemmigt! Jag skyllde genast på Krut och trodde att han hade stått där och dreglat, fast insåg ganska snabbt att han faktiskt inte varit inne i sovrummet idag.

Jag kollade närmre på det slemmiga och såg att det var en stor klump, ca 5x2 cm. Alldeles genomskinligt, segt slem, som inte ens fastnade under strumpan när jag klev på det, såå seg var den! Använde min bäste vän google och kom fram till att det kunde vara slemproppen, eller åtminstone delar av den.

Jag ringde förlossningen för säkerhetsskull, eftersom att jag skulle höra av mig så fort det hände något. Så länge jag inte får fler o starkare sammandragningar behöver jag inte åka in. Tack o lov har jag inte så mycket sammandragningar och jag hoppas att det inte blir värre på ett tag!

Tydligen kan slemmisen tyda på att förlossning är på G, men den kan även återbildas om det inte händer något. Vi hoppas på det sistnämnda! =)

Någon vecka till tycker jag att mini kan stanna inne, även om vi längtar efter honom/henne! <3

2 kommentarer:

  1. Kan vara slemproppen =)) Lite typ som äggvita ju, blev själv hemskt förvånad över konc och utseende när den släppte.. Den släppte ca 14 dagar innan förlossning för mig, sen gick vattnet när ja var öppen 6-7cm... Så bebben kan stanna kvar ett tag till =) // Malin U

    SvaraRadera
  2. Ja, som typ stelnad äggvita var det, fast det kan ju bero på att klumpen kan ha legat på golvet några timmar =P Ja vi får hoppas att bebis inte vill ut redan nu... Hoppas allt är bra med er!! =) Har ni också problem med namnbestämningen på ert lilla gotroll? =P

    SvaraRadera