söndag 8 januari 2012

Kommenterar era namnförslag

Kul med lite namnförslag! =) Jag tänkte kommentera dom så ni vet ungefär hur jag/vi tänker =)


"Anonym sa...

Jag är lite förtjust i "gamla" namn, vet inte riktigt vad ni gillar men Astrid, Agnes, Moa, Elsa, Irma, Svea är några förslag :)"


Svar: Båda vi gillar gamla namn, i alla fall vissa av dem. MEN jag gillar även nya, lite modernare namn. Det gör tyvärr inte Samuel... Av de namn som du skrev gillar jag Agnes och Irma, men jag förknippar dessa namn med ungar från jobbet =/



"Sofie sa...

Mina favotiter är ju fortfarande Tilde, Hannah, Kornerlia och Amy/Aimee. Så dom ger ni fan i ;) (Utifall Eddie får ett syskon nå tag!) Å Adam de ger ni riktigt fan i, för nå annat killnamn kommer vi aldrig komma på! =P"


Svar: Haha! Lovar, vi ska inte ta något av dem! ;) Men visst är man lite "rädd" att de man umgås med ska välja juuust det favvonamnet man själv har?? Så känner vi med killnamnet, vi kommer liksom ALDRIG komma på något annat som båda gillar =) Av de du skrev så gillar jag Amy, men det är för amerikanskt för Samuel, så du kan vara lugn ;)



"Mikaela sa...

Svårt att veta vad för namn ni gillar? Vanliga som
Emma anna o dyl eller gameldax som Alma Elsa vera eller mer ny/ vanliga som tindra Engla nellie Wilma o såna ge oss nått ex fast inte på dom ni själva tycker:)"



Svar: Jag kan ju ge lite exempel på de namn som jag fått ratade ;) Så får ni veta vad jag gillar för namn i alla fall =) 


Nova/Novalie (fast båda dom har jag hunnit tröttna på nu så det blir det inte)
Embla (jag älskar det, Samuel kollar på mig som om jag kom från rymden)
Kelly (för amerikanskt enl. Samuel)
Indra (även här fick Samuel en konstig blick)
Nikki (han förknippar det med Nikki Minaj, stavning på det?? Inte för att jag förstår vad som är så hemskt med det, menne...)
Isolde (för modernt enl. Samuel)
Nicole (för amerikanskt..)
Lovelia (ett väldigt udda namn som jag fastnade för, låter både gammalt o nytt, men totalratades av Samuel)
Engla (han förknippar det med Englamordet, och det känns ju inte så kul...)


Samuels enda egna förslag är Signe eller Desiree (jag gillade Signe ett tag tills jag började jobba med en Signe, och Desiree gillar jag INTE!)


Vi har nog ungefär 4-5 namn som vi är någorlunda överens om, men ja, vi får nog helt enkelt ha med oss en lång lista och bocka av, om det blir en tjej =P

2 kommentarer:

  1. de nya medlemarna i våran fam. heter Aaron och (kanske) Alexius.. de tycker jag är fina killnamn. De utgår från namn med betydelse och ursprung. de gillar gamla namn :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha fan vad jag skratta när ja läste att Sam gillade Desiree, det ville Smulans gudfar att hon skall heta, men det ratades här hemma för det enda ja kan tänka på är vilka hemska smeknamn hon skulle få, man måste ju tänka på det oxå =) // Malin U

    SvaraRadera