söndag 22 januari 2012

Välkommen till världen lilla Enja!

Ja som ni säkert redan vet så blev det bebis efter förra inlägget! =)

Vi har fullt upp här på neo så jag har inte hunnit uppdatera något än, vi skriver dock dagbok så jag kommer att skriva en längre berättelse om både förlossningen och livet här på neo sen! =) Just nu försvinner timmarna lätt, det är bara amningsförsök, sondmata, pumpa och själv äta och ibland sova som gäller...

Enja kom till världen den 12 januari kl. 02:17 i en rasande fart! Först höll hon på att hamna i toaletten och sen flög hon ut så BM hann knappt fånga henne =P Hon mättes snabbt till 42 cm och vägde 1870 gram.

Allt har gått väldigt bra och hon har återhämtat sig väldigt snabbt!! Skriver mer om allt sånt sen!

I dagsläget har hon bara sonden kvar så vi kan mata henne samt en pulsmätare/syremätare som håller koll på om hon får några andningsuppehåll. Hon ligger även i en vattensäng för att hålla värmen.

Lägger in lite bilder på prinsessan! =) Dom kommer nog i lite oordning för jag har inte hunnit sortera dem än.

Första bilden på Enja


Enja på solarieöarna

Hon har verkligen rolig stil =P

Sötisen! Sååå lik pappa Samuel! Gropen i hakan är från honom.



Som sagt, rolig stil ;)

Lite nervöst att hålla henne i famnen första gången pga av alla slangar o sladdar!



Sötfoten =)

Börjar kika mer o mer







I stället för fotavtryck kan man ju göra kroppsavtryck ;)



Vårt senaste rum här på avdelningen. Som ni kanske ser är det väldigt trångt så det är bara jag som sover här, och från och med inatt ska jag få ha Enja med mig hela natten! Samuel sover i ett annat rum.

Tröttisen somnade på skötbordet =)

Som sagt, det kommer fler bilder o uppdateringar sen när vi får lite mera tid =) Tack för alla grattisar!!!

14 kommentarer:

  1. Hon är så bedårande söt så jag storknar! Vad skönt att allt gått så bra, och vad roligt att få se henne :) Stor kram! /Stinis83

    SvaraRadera
  2. gud va liten hon är! är verkligen en liten mini ;D så jäkla söt oxå! små fötter å go! förstår att ni har fullt upp nu, hoppas det går bra med allting! å sköt om er, kram från oss

    SvaraRadera
  3. Åhh vilken sötnos! :) Grattis!

    SvaraRadera
  4. Ååååh vad jag har väntat på en uppdatering här på bloggen! Ni r ju så tysta på fb dessutom :-( Så söt hon är, vojvoj vad liten. Men ändå inte :-) Nästa gång jag är uppigenom har hon nog växt på sig ordentigt, och tur är väl det så rädd som jag är för bebisar ;-)

    SvaraRadera
  5. Grattis!! Hon är helt bedårande! Vad skönt att allt gick bra, grattis igen!

    SvaraRadera
  6. Stort grattis!! Jättesöt och fin bebis! Och vackert namn ni valde till slut :)

    SvaraRadera
  7. Stort grattis!! Tänk att hon bara är en vecka äldre än min i magen.. Lycka till nu!

    SvaraRadera
  8. Nathalie Isaksson23 januari 2012 kl. 13:19

    Å vilka fina bilder på sötnosen! :) Jättekul att se! KRAM

    SvaraRadera
  9. Gud så fin hon är! Så liten men helt perfekt!!

    SvaraRadera
  10. Åh äntligen säger jag med =P Som vi har väntat tålmodigt och artigt på uppdatering, vi är ju så vänligt nyfikna på erat liv på neo =) Skönt att allt rullar på o har lite rutin, rutin är ju lite tryggt oxå.. Hon är bedårande lille Enja, kommer att bli ett farligt par Dea o Enja.. Långheds pojkarna kommer att få se upp =P hehe Grät en skvätt av lycka när ja titta på bilderna, så söt o liten, min "bebis" har blivit stor, måste gå upp en "klass" i blöjor nu till hela 3-6 kg klassen, phu... Ha det gott så länge =) / Kram Malin U

    SvaraRadera
  11. Grattis så söt! All lycka!

    SvaraRadera
  12. OH! Grattis till lilla knytet! Vilka fina bilder...roligt kroppsavtryck pa pappa Samuel hehe =)

    SvaraRadera
  13. Malin U: Haha jaa, stackars långhedspojkar! ;)

    SvaraRadera
  14. men så söt! hoppas ni mår fint.
    Jag blev så chockad när jag tittade in. Satt å surfade på FL och såg i nån tråd att vi hade BF samma datum och att du bloggade. Spännande tänkte jag. Det är ju kul att se hur det går för andra i samma skede... Men så har knytet redan kommit! Det slog mig som ett slag i ansiktet. Herregud, bebisen kan ju komma när som helst!!

    Hon ser helt underbar ut och jag hoppas hon/ni klarat den tidiga förlossningen fint. Lycka till med allt. Jag kikar nog in igen ;)

    /Kim

    SvaraRadera