tisdag 10 januari 2012

Snabb update!

Bebis är kvar i magen och jag har fått dropp för att dra ut på det hela. Har dock legat med förvärkar hela natten, först nu börjar droppet ta... Får se hur länge det funkar. Ont i ryggen har jag eftersom jag inte får resa mig upp ur sängen, så vida jag inte ska gå en halvmeter åt sidan å sätta mig på bäckenet!! =S Trevlig toalett, usch!

Jag har fått både antibiotika och penicillin, dropp, de tar blodprov regelbundet för att utesluta infektion osv. De är iaf väldigt trevliga här uppe i Hudik, och mycket mindre stressade här än i Gävle, även om vi gillade Gävle också =)

Jag är svettig som en gris hela tiden och vill ha fönstret öppet så stackars Samuel fryser ihjäl snart och BM:orna huttrar så fort de kommer in hit =P Haha! Stackars dom!

Det rinner fortfarande vatten så fort jag rör mig typ... Bebis är helvild inne i magen större delen av tiden.

Jag tror att det är en busig liten kille där inne, medan Samuel tror att det är en tjej! Era gissningar på facebook blev 50/50, så det här är ju helspännande! =D Har tyvärr inte hunnit att sammanställa era gissningar, få se om det hinns med före bebis kommer...

Kommer inte ihåg vad jag skrev igår, men de uppskattade bebisens vikt till ca 1900 g, något över snittet, så det känns ju bra =)

Nu ska jag försöka vila!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du har det okej på förlossningen och inte dör av tristess. :) Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Hej på er! Hoppas det är rätt okej där uppe nu, och att tösabiten har huvudet ordentligt nerkilat i bäcknet så du har slutat läka vatten, lite jobbigt att svettas och läka vatten hela tiden, blir så nedrans vått allt... Skrattade så ja höll på att kissa på mig ang din kommentar om fönstret, jag svettades som en en toka ja med och ville ha fönstret öppet och smörja in mig med snö, medans Bm´sarna tyckte man var knäpp och nekade mig det, pga bebisen.. Löjligt! (eller inte... ) Hoppas dom har bjudit er på lite frukost och lunch nu oxå, och inte nån äcklig lunch... Tänker på er hela tiden... // Malin U

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra! Jag hade också fönstret öppet när jag låg på förlossningen och sambon höll på att frysa ihjäl ;) När han klagade till barnmorskorna och bad dem säga åt mig att stänga så sa de bara att det var jag som fick styra och ställa inne på rummet även om det innebär att alla fryser ihjäl ;) Kram och fortsatt lycka till! /Stinis83

    SvaraRadera