onsdag 11 april 2012

En lugn och skön påsk

Nu är vi hemma till vardagen igen efter att ha varit i stugan från onsdag - måndag! =) Det var skönt att komma iväg lite, och bland annat få lyxen att inte behöva stressäta jämt eftersom Enjas farmor och farfar mer än gärna tog henne så fort hon gnydde ;)

På långfredan var vi på marknad i Lofsdalen. Enja fick en jättefin stickad kofta i Alpacka därifrån av sin farmor o farfar, samt en rosa typ One piece! =D Svajndyr, 400 kr =S Fast det verkar som att de kan använda den i flera storlekar, hoppas på det då =)

På lördagen var vi till Vemdalen och kikade lite. Jag köpte solbrillor från Geggamojja till Enja, samt en nappbox från Cult Design. Ska försöka fota allt sen så ni får se alla fina grejer!

Nu ler Enja dagligen och det är såååå mysigt! =D Hon har även blivit liite bättre i skrikeriet tror vi. Vet inte om det är minifomen som äntligen hjälpte, eller om det är för att jag slutade dricka kaffe =( Funderar på om jag ska testa utesluta mjölkprodukter också, eftersom hon ofta har ont i magen. Frågan är hur det ska gå, jag som älskar allt som har med mjölk att göra: mjölk, ost, creme fraiche osv... =S

Jag undrar om jag håller på att bli sjuk också... Haft en konstig känsla i halsen någon dag nu, men nästan bara på nätterna, och jag är skittrött och har ofta ont i huvudet. Ledvärken är värre igen också =( När jag går upp på nätterna så är fötterna så stela så jag nästan trillar för att jag inte har nån balans... Knäna värker och även ryggen ;(

Nu ska jag fortsätta greja lite här hemma medan söt-trollet sover! =)

5 kommentarer:

  1. Grattis till den lilla tjejen :)! Ett annat tips för små stökiga magar är Semper Magdroppar, dessa behöver man bara ge 5st om dagen o btukar funka prima! Lycka Till m livet som tre, Gölin

    SvaraRadera
  2. Finns receptfritt på Apoteket

    SvaraRadera
  3. Tack Gölin! =)
    Grattis själv till lillprinsen (för jag antar att du är "den" Gölin?! =P Ja vi kör redan med sempers magdroppar också faktiskt, men tack ändå! =)

    SvaraRadera
  4. Prova laktosfria produkter funkar bra för oss inga problem med magen sen jag började med det :)

    SvaraRadera
  5. Anonym: Tack för tipset! Har faktiskt funderat på det! även mjölkproteinfritt har jag fått tips om... men jag ska höra med BVC på måndag hur hon tycker att jag ska göra =)

    SvaraRadera