fredag 20 april 2012

Kvällsmys och nya "rutiner"

Enja har kommit in i nån upptäckar-period eller nåt tror jag... De senaste dagarna har hon varit vaken hela dagarna med undantag för några micropowernappar. Oftast vill hon bli buren och vara nära så jag är rätt slut i ryggen nu! Hon gillade inte sjalen men vi måste testa den igen, annars kommer jag få ryggskador ;) Hon är också väldigt med i blicken och följer oss väldigt bra om hon sitter i ex babysittern. Då vrider hon huvudet som en uggla om det skulle behövas :P Även mobilen över skötbordet tittar hon mycket på, men inga andra leksaker. Jag tror hon gillar den för att det är mycket svart med (?).

Igår hörde jag henne skratta riktigt för första gången! Ett riktigt "HAHAHA"! I sömnen då såklart, som alla nya framsteg! ;)

Nyss satt Samuel med henne (lika som på bilden), hon somnade och började då prata i sömnen! Inte bara några ljud då och då, utan hela ramsor! Haha! Typiskt att man missade det! På dagarna pratar hon med mig också, fast mest med olika ljud på måfå, det är såå gulligt! :D

Det är svårt att lägga henne tidigt på kvällarna, både för att hon äter ofta då, och hon har svårt att sova längre stunder när hon inte hör oss verkar det som. På nätterna sover hon väldigt bra nu (peppar peppar) och vaknar bara 2 ggr för mat. Hon äter snabbt, mellan 5-10 min och somnar om igen medan hon äter. Hon är väldigt morgonpigg och när hon vaknar för mat runt kl 4-6 så ler hon en massa och är alldeles sprallig! Om hon är för pigg så får hon ligga på min arm så jag kan hålla om henne så somnar hon rätt snabbt! :) Det är mysigt! Imorse låg vi så i 3 timmar innan hon vaknade igen, rekord! Jag vaknade till en sväng före henne av att jag hade dreglat på hennes huvud! Hehe! Jag brukar inte dregla... Gav väl igen för alla spyor kanske ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar