måndag 25 juli 2011

Mot varmare breddgrader!

Inatt åker vi mot Arlanda och imorgon kl. 10:00 går planet mot Bulgarien, Sunny Beach! =) Det ska bli så skönt att bara slappa en hel vecka! =) Jag lämnar till och med min telefon hemma, så det blir verkligen en riktig semester!

Vi åker dit med min familj, totalt sex personer. Resan bokades tidigt i våras och då visste vi ju inte att jag skulle vara med barn nu ;) Så på grund av att vi reser med min familj, och jag är så svullen om magen och inte kan dricka alkohol, så har vi berättat om bebben för mina och Samuels föräldrar + syskon (skriver mer om det när vi kommer hem).

Jag tyckte att det var mycket att hålla koll på när jag blev gravid, vad man bör äta, vad man ska undvika osv. En hel djungel för en nybörjare! Det blev ju inte lättare nu när man ska utomlands, och inte ens vet om mejeriprodukterna i landet är pastöriserade! =S Eftersom det är så varmt där och bakterierna säkert frodas lite snabbare än hemma, känns det inte så fräscht att käka "kioskmat" heller, så som kebab, bakad potatis, pizza slices osv, som annars är enkelt att köpa om man tillbringar dagarna på stranden. Ost, créme fraiche och yoghurt är andra saker jag är tveksam på om de verkligen pastöriserar. Fetaosten är nog troligen opastöriserad i alla fall, så den undviker jag.

Kalla mig nojjig, men jag skulle aldrig förlåta mig själv om lite slarv med maten skulle skada bebisen på något sätt... =/

Aja, jag får helt enkelt använda mitt sunda förnuft och njuta av dagarna där i solen! =)

Nu ska jag packa det sista och sen försöka sova, klockan ringer 2:30!

Ha en fin vecka, så hörs vi när jag kommer hem, förhoppningsvis lite brunare och mycket piggare! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar