lördag 23 juli 2011

Mina graviditetssymptom

Som jag skrev i föregående inlägg så är jag väääldigt anfådd, så jag vågar inte ta promenader med mina kompisar längre för då skulle de undra vad det var för fel på mig =P

Trött, törstig, varm, dålig matlust, extra hungrig, någon typ av halsbränna ibland, haft fruktansvärd mol/växtvärk några veckor (det har dock lugnat ner sig nu), jätteöm i brösten, främst på nätterna (molvärken kom också främst på nätterna), humörsvägningar ibland, men inte lika illa som jag trodde det skulle bli ;)

Jag har helt och hållet sluppit illamåendet hittills, förutom en halv dag! Jag tror att jag redan känner av viss foglossning, för ibland ilar/hugger det till i sittbenen, höften, svanskotan och blygdbenet. Hoppas jag slipper det framöver i alla fall...

Svullen och uppblåst har jag också varit, och inte så lite heller! Jag vågade inte träffa familjen/kompisar den perioden för då hade de verkligen fattat! =P Det berodde nog på att jag var knepig i magen då också. Ett exempel på hur det kunde se ut (det var alltså värst på eftermiddagarna/kvällarna):

Morgonen den 4 juli (v. 5+2)
Eftermiddagen den 6 juli (v. 5+4)

Denna svullnad har bidragit till att jag inte har vågat bada något i sommar! Vi bor på en liten ort så man träffar alltid någon man känner när man är på stränderna...

Dessutom är det redan en kompis som frågat om jag är med barn pga att magen var så stor, men jag skyllde på magkatarr och kände mig som en usel människa som var tvungen att dra en vit lögn!! =P Måste be om ursäkt till henne sen =)

Som tur är har svullnaden gått tillbaka ganska mycket nu! =) Fast jag får fortfarande inte igen mina byxor, shorts och kjolar =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar