fredag 2 november 2012

Gokväll!

Har äntligen en minut över, och ett fungerande Internet!

Renoveringen tar all "ledig" tid just nu. Tack och lov somnar Enja mellan 18-19 nu för tiden, så efter det kör vi igång med allt fix! just nu skrapar vi trappan. Efter det är klart ska vi bara bygga en förlängning på trappräcket, spackla och slipa, seeeen så kan vi äntligen börja måla och tapetsera! =D Oj vilken skillnad det kommer bli mot för de gröna och orangea väggarna och vinröda listerna och trappan ;)

Det är även en del kalasande nu. I söndags blev syrran 25 år, idag fyllde Samuels farfar år, på torsdag fyller jag år och sedan är det farsdag nästa söndag.

Trots allt kalasande så går min diet över förväntan! =D Idag hade jag nått mitt viktmål som jag hade satt upp till jul! =D =D Sååå happy! =) Nåt kg till så är jag på vikten jag hade när jag blev gravid. Den vikten var jag missnöjd med redan så, så jag kör på tills jag känner mig bekväm i mig själv igen. Sedan har ju kroppens former bytt lite plats å så också så jag måste försöka bygga om den igen =P

Enja har nu börjat krypa, sätta sig upp själv och reser sig upp mot saker (fast det har hon gjort ett tag). Det är skönt på ett sätt att hon kan krypa, för då slipper man underhålla henne heeela tiden. Nu kan hon utforska saker lite på egen hand och hon blir nöjd när hon själv kan bestämma om hon ska ligga eller sitta =)

Det "jobbiga" med att hon kryper är att hon äter ALLT hon hittar, och det är inte så bra nu när vi renoverar och det ligger grejer och skit överallt. Hon har bla smakat på barr, dammtussar från torktumlaren, försökt smaka på Kruts tassar och hennes egna brödsmulor som ramlat på golvet hinner hon ibland äta upp innan man tar bort dem =S Idag var hon och röck i sladdar och drog ut min telefonladdare, så nu är det verkligen dags att barnsäkra!!

Hon har stavelsejollrat bra länge, men nu verkar hon förknippa Samuel med "baba". Hon säger det när hon ser honom, och om han gått iväg så kryper hon efter och säger "babaa babababaaa". Gulligt =D

Däremot klappa händer och vinka förstår hon inte alls, hon bara tittar på en som om man vore från en annan planet ;) Men det kommer väl det å, en sak i taget =)

Nu ska jag vara snäll å göra matsäck till Samuel som ska iväg å jaga älg imorgon, eftersom han skrapar trapp för glatta livet!

2 kommentarer:

  1. Hur mycket sömn får du per natt?

    SvaraRadera
  2. Åh så roligt med renovering! Jag är spänd på att se resultatet, som den inredningsnörd jag är :)

    /Karro

    SvaraRadera