onsdag 12 september 2012

8 månader

Nu har tiden sprungit iväg hela 8 månader sedan Enja kom till världen! Jiiiisseeeees vad snabbt det går nu! I början, de första 2-3 månaderna, gick det jättesegt, men nu går en vecka med raketfart...

Här hemma är jag och Enja förkylda. Hon har haft en sån hemsk hosta i 2,5 månad och nu när hon blev krasslig så blev hostan värre. Vi var därför till farbror doktorn med henne igår och fick luftrörsvidgande, tack för det! Hon har väl ärvt min astma tänk ja... Hon charmade både farbror doktor och kvinnan på apoteket, hehe! Hon var så sprallig inne hon läkaren trots förkylningen så han påpekade flera gånger att hon var väldigt livlig och glad =)

Mammigheten verkar ha avtagit nu, TACK!!! Jag får andas på kvällarna och Samuel får äntligen umgås med henne utan att det låter som om han försöker döda henne! =D Han lyckas till och med lägga henne vissa kvällar =)

Tänkte lägga in lite bilder, det var ju ett tag sedan!

Enja i min gamla sparkdräkt =)

Enjas rum, äntligen färdigt! Nu ska det bara "inredas" och göras hemtrevligt =)

Kan stå själv några sekunder om hon får hålla sig i något!

Bus!

Spanar på träden en skvätt..



Ny mössa till vintern! =)

Hon har redan lärt sig öppna fönstren! =S *help*

Fångar solkatter

Samuel snickrade ihop ett bord efter mina önskemål, schysst! =D


Posering på hög nivå!! ;)

Enja med sin snuttehund <3

Matningarna ska gå FORT, annars slinker haklappen in emellan =P

Man är jätteglad när man fyller 8 månader, oavsett om man är förkyld eller ej! =)

2 kommentarer:

  1. Intresserad av lite tavlor till hemmet? Kolla gärna min sida: http://pinturadesign.blogg.se/
    Varför inte en namntavla tex? ;)

    SvaraRadera
  2. Uggle-mössan var ju verkligen jättetuff ;)

    SvaraRadera