måndag 13 augusti 2012

7 månader

Ja igår blev lillrufsan hela 7 månader! Oj vad tiden går fort nu! =P Det gjorde den INTE de tre första månaderna...

Idag var vi på BVC, Enja väger nu 6270 gram och är 64,5 cm lång. Nu har Enja fått ett eget rum iaf, börjat sova i det själv om nätterna och hon har även bytt till spjälsäng från korg =) Vi har gett henne gröt till frukost sedan hon var 4,5 månader just för att förebygga glutenallergin, och när hon var runt 6 månader började vi även ge "riktig" mat ibland och de senaste veckorna har hon fått välling på kvällen. Nu ska vi ge mer mat och trappa ner på amningen, så jag förhoppningsvis kan börja jobba lite smått i höst =)

Få se om mammagrisen vill vara hemma själv med pappa så länge ;) mammigastihelavärlden.com typ...

Jag vet inte hur mycket mer jag orkar skriva när jag inte vet om det ens är någon som läser bloggen längre..?! Ni får gärna skriva en rad om ni läser, annars avvecklar jag nog bloggen och övergår till vanlig dagbok ;)

16 kommentarer:

  1. Jag läser!! :D är en tjej från en annan marstråd på fl, har lilla Thilde på 6 månader! :)

    SvaraRadera
  2. Jag läser och tycker du ska fortsätta :)

    SvaraRadera
  3. Jag kollar din blogg varje dag! Med vänlig hälsning, katta

    SvaraRadera
  4. Jamen jag läser ju såklart! :)) vill inte missa några bilder på fina EnjaBus!

    SvaraRadera
  5. Jag läser din blogg :) jag har en dotter som är född i mars.
    Jag hade med en blogg förut som jag inte skriver i så mycket just för att jag inte fick någon respons :P

    SvaraRadera
  6. Hallåj! Jag läser din blogg sen någon månad tillbaka. Fick min dotter Elsa i vecka 31+0 den 18/5 i år och på så sätt hittade jag hit :)

    SvaraRadera
  7. Jag läser! Vill alltid kolla om det händer nåt nytt med A:s hemliga tvilling... ;)

    SvaraRadera
  8. Jag läster i alla fall :)

    /Jennie

    SvaraRadera
  9. Hej.

    Jag har läst din blogg sen början av din graviditet. Har själv en dotter som är född i Mars i år. Jag googlade efter gravid bloggar då jag själv var gravid och hittade dig.

    Tycker det är synd om du slutar blogga. Så jag lämnar ett litet avtryck denna gång ;)

    SvaraRadera
  10. Hej Maria!
    Jag tycker iallafall det är kul å kika in på din blogg i bland :) Kul läsning!
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Jag läser! Snurrar in här och tittar efter inlägg var dag :) Men det är svårt med inläggen tycker ja, vad skall man skriva? Bebis bebis o bebis blir de ju... Och hur kul blir det för en ej invigd mamma? Det skall starta ett mamma bootcamp i bollnäs, följa med? ;))

    SvaraRadera
  12. Tittar in här då och då! Synd om du slutar blogga,kul att följa lilltjejen!

    SvaraRadera
  13. Och jag läser oxå! :)
    Anna

    SvaraRadera