fredag 15 juni 2012

Härliga skratt!

Igår fick Enja till sitt första bubblande skratt! =D Hon låg på skötbordet och jag höll på att fjanta mig lite, å då kom det ett urgulligt hackigt skratt! =) Hon slutade nästan på en gång och såg sedan väldigt förvånad ut! Haha! Gounge!!! Idag skrattade hon också lite, hann till och med spela in lite av det så Samuel också fick höra =) Hon har ju skrattat ett halvdant skratt åt mig för några veckor sedan också, men det blev nog av bara slumpen det skulle jag tro.

Hon fick även syn på sina fötter idag när jag satte henne upp, hon satt och viftade långsamt på dem och tittade med stora ögon, såå söt sååå! Fast hon har nog redan fattat att hon har dem, eftersom hon slår ihop dem för att gripa saker osv.

Den här veckan har vi inte hunnit med så mycket... Jag har bakat all min "lediga" tid, dvs när Samuel varit hemma och haft Enja. Igår kväll kom mamma och passade henne lite när Samuel spelade match, så jag kunde baka klart kakorna jag började med efter lunchen igår (japp, det tar tid att ha en liten!!).

Nu tror jag att jag har bakat klart alla kakor inför dopet i alla fall, bara tårtorna som återstår. Bara hålla tummarna för att dom blir lika bra "live" som i min hjärna! ;)

1 kommentar:

  1. kan tänka mej att man inte får så mkt tid när man har en liten.... hihi hon blev förvånad och undrade vad var det jag just gjorde, vad var det för roligt ljud som kom ur min mun.. hon utvecklas och utvecklas förstår jag :) Hoppas tårtorna blir bra! om du stöter på några problem så tveka inte å höra av dej till mej :) så kan jag försöka hjälpa dej om jag kan ;) men som sagt kokosfett är en räddning! är det iaf för mej.. jag såg sen att jag hade låst albumet när jag la upp det på fb, eller fb gör så ibland har jag märkt :/ men jag ändrade så nu är albumet synligt för alla.. jag frihandade inte spökena, så grym är jag inte haha, kass fantasi å kan lixom inte forma saker (krävs mer övning), spökena var en silikonform som jag beställde med min senaste beställning.. Hoppas ni har en mysig helg!

    SvaraRadera