lördag 30 juni 2012

Dop

Förra lördagen hade vi dop för Enja. Trots att hon började dagen med att vara gnällig och inte alls ville bli fotat av fotografen så var hon lugn och snäll under hela dopet! =)

Vi ville ha ett mysigt dop och det tyckte vi att det blev också, tror även att gästerna tyckte det (?). Vi var utomhus vid Hälsingegård Ol-Anders (där jag jobbar) och vädret var helt perfekt! Inget regn och lagom mulet så det inte skulle vara för varmt. Helena och Peder sjöng och spelade Lilla Barn av Sarek, fast lite omskriven, och Idas sommarvisa.

Därefter hade vi dopfika i caféet på gården. Jättemysigt! Det enda negativa (som jag ångrar bittert) är att vi helt glömde bort att filma dopet! ;( Sååå himla typiskt!! Och tyvärr hinner man inte prata med alla gäster så mycket som man önskade... =/

Vi själva tog inte en enda bild på Enja i dopklänningen!! Så vi väntar med spänning över att få se fotografens bilder! Hon kommer hit imorgon så vi kan välja ut vilka vi vill ha =) Bara hoppas hon fick till något bra eftersom Enja kinkade en hel del när vi skulle fota =/

Annars är allt bra och det rullar på! Håller på att fixar och donar här hemma rätt mycket så jag har inte hunnit med att blogga nåt nu på slutet =/ Synd... Eftersom jag glömmer att skriva i dagboken också.

Pågående projekt är hundgård till Krut, vi köpte en hundkoja igår så nu håller Samuel på att sätta upp alltihopa =)

Enja växer och mår bra. Kvällskoliken har börjat lugna ner sig (tack och lov!!!!!!) och hon gillar att sitta och stå om man håller henne i händerna. Hon rullar över från mage till rygg utan problem nu (vilket gjorde det svårt att fota henne i magläge på dopet =P). Dessutom verkar det som att hon har tänder på G! =S Hon gnager och hugger i mina fingrar, och sina såklart, och riktigt biter tag och skakar om handen (som en busig hund)! Man ser små vita prickar/bulor i nederkäken, och gnuggar man där så blir hon helt crazy!

Hon har dessutom börjat krångla med sömnen om nätterna nu de tre senaste nätterna. Från att ha somnat vid 21-22 och vaknat 1, max 2 ggr/natt, så har hon inte somnat förrns 22-23 och vaknar jätteofta! Inatt var det extremt! Hon vaknade kl 1 och blev klarvaken, låg med fötterna rakt upp i vädret och pratade, slog och klöste på tyget i sin korg osv. Hon blev lite lugnare när hon fick sova med mig (grinlåt när samuel tog henne), så hon somnade tillslut, för att vakna några fler ggr under natten. Vid 6 var hon megapigg. Vi låg dock kvar till 9 och halvsov. Jag får skitont i nacken o ryggen när hon sover med mig, önskar hon kunde återgår till att sova hela nätter i sin korg! Hur gööör man?!

Nä, nu ska jag snart gå och sova så det blir imorgon snart så vi får se bilderna! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar