lördag 11 februari 2012

Äntligen HEMMA!

Hej på er!

I måndags fick vi åka hem på permis för att sedan ha hemsjukvård här hemma. Allt har gått superbra och vi (Samuel) har satt tillbaka sonden några gånger redan för att Enja dragit ut den, busunge!! Det har tagit lite tid att hitta sina egna rutiner här hemma, samt beta av den enorma tvätthög vi dragit på oss under 1 månad på neo! =S Å flyttpackat har vi också börjat med, eftersom vi ska köpa hus på onsdag! =D

I torsdags var vi på återbesök på neo och Enja blev UTSKRIVEN! Det känns ju både bra och konstigt. Det betyder ju att hon mår bra, men hon har ju fortfarande sonden och hemsjukvård kvar, och vi måste åka till Hudik 1 gång/v och gå på BVC här hemma 1 gång/v för att väga henne regelbundet. Så man känner sig ju fortfarande bunden till neo. Knepigt att "vi" blev utskriva redan faktiskt...

Jag har nu under kvällen hunnit med att lägga in fler bilder på datorn så jag tänkte visa några av dem för er nu! =) Man hinner inte med så mycket om dagarna nu, och all tid jag är pigg på nu försöker jag lägga på flytten (förutom att umgås med Enja då såklart! =)).

Vi får fortfarande inte ta emot besök, och inte gå ut med Enja bland offentligheten. Visst, vi får ta promenader med henne, men ska helst se till att folk inte tittar ner i vagnen då eftersom det finns mycket luftburna bakterier, speciellt den här årstiden... =( Åker hon på en jobbig förkylning eller magsjuka kan det faktiskt vara livshotande för henne =/ Så jag hoppas att alla ni som vill träffa henne förstår att det är på grund av detta vi säger nej än så länge!! Vi längtar tills vi får visa upp henne för alla våra släktingar och vänner! =)

Här kommer "några" av bilderna =P (ser att dom hamnat huller om buller nu, men det får ni ta ;))

Enja suger på sin lilla tumme...


Vår lilla busunge! <3

Dagens promenad! Första promenaden sen vi kom hem faktiskt!

Provisorisk skötplats på vår tvättmaskin. Vi hade ju räknat med att bo i huset när hon kom =P

Sötisen...

Hon trivs bra i "släkt-korgen" =)

Utan sonden


Go-fötterna <3

Matning på G... (på neo)

Börjar bli lite knubbig å ;)

Första gången i babyskyddet! Hon verkar gilla det, tur! =)



Lillrufset och lillhanden =P

Något långa ögonfransar! Avis!! =P



"Jaha, vad ska jag göra nurå?" Jag skulle kolla om hon visar ngt intresse i att lyfta huvudet, eftersom hon lyfter och vrider det så bra när hon ligger upprätt mot bröstet, fast på mage hände inget. Hon började knata på med benen istället så rumpan stod rakt upp ;)

Inviger babysittern, vad pluttig hon ser ut i den =P

Jag kan inte hålla mig för skratt när jag kollar på den här bilden! ;D

Samuel & Enja <3
Enjas mössor är specialbeställda på http://myranochlotyger.blogspot.com/, sydda efter hennes huvudmått. Det är svårt att få tag på snygga prematurmössor (och kläder!!)

På väg till Hudik på återkoll. Overallen är bara liiite för stor ;) Hehe!


Hon ser ut att sova så skönt, hur hon än ligger ;)

Webbisbilden =)

Jag försöker få klar min förlossningsberättelse också, men det tar sin lilla tid! Minnet är ju inte det bästa heller om man säger så... 

Jag känner mig som en valross fortfarande, eller mest sliten i kroppen faktiskt. Är så fruktansvärt svag i mage o rygg nu så jag får ont o blir trött bara jag sitter eller står för länge =/ Längtar bra nog efter gymmet kan jag lova!! Jag trodde jag hade gått ner mer än vad jag gjort efter förlossningen för jag känner mig så mycket lättare i kroppen, men jag har bara gått ner 5 ynka kg!! ;( Typ 10 kg kvar =S Antar att lättheten kommer av att all vätska försvunnit, att jag inte är lika svullen i händer, fötter o fejs samt att foglossningen är borta så jag kan röra mig som vanligt igen! Jag har visserligen bott på sjukhus 1 månad och levt på snabbmat utan att röra mig, så nu kanske det försvinner lite mer när man äter bättre och rör sig betydligt mer. Hoppas!

Pigmentranden och den hemska halsbrännan har fortfarande inte försvunnit, whyyyy??!! Randen gör inget, men halsbrännan, huua!

Nu läre jag gå och amma, sonda och pumpa före jag ska sova, det tar sin lilla tid det... Hon har förresten blivit lite bättre med amningen nu =) Det är dock långt kvar tills den fungerar helt.

Trevlig helg på er! =)

3 kommentarer:

  1. hon är ju super söt! och kul att ni fått åka hem =) hoppas allt fortsätter i rätt riktning !! :D

    SvaraRadera
  2. Grattis till den lilla sötnosen :), och välkommen hem tillslut.
    Varma kramar

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken söt dotter :)
    Stort grattis! :)

    SvaraRadera