onsdag 10 oktober 2012

Bloggångest!

Åh vad jag har ångest över att jag inte hinner blogga nåt! Jag VILL ju hinna skriva ner en massa saker...

Öppnar knappt datorn nu, och när jag gör det så försöker jag hinna kapp i bildrensningen innan datorn kraschar... Typ fullt på hårddisken nu och jag måste rensa den innan jag lägger in alla miljarders nya bilder. Dumt att älska att fotografera ibland ;)

Ni var några som kommenterade ugglemössan i förra inlägget, den har jag beställt från http://www.lillekottdesign.blogspot.se/ =) Hon gör jättefina grejer!! =)

I måndags var vi på BVC med Enja, hon vägde 7390 g och var 66,1 cm lång. Kurvorna börjar nu plana ut lite, men det är ju normalt. Hon blir 9 månader på fredag! 9 MÅNADER! Så länge som man normalt är gravid, det är lång tid det =P

Hon ogillar fortfarande att ligga på mage, hon gör några ål-försök då och då, ibland kommer hon framåt men oftast bakåt ;) Dock reser hon sig upp nu om hon hittar något i bra höjd att ta tag i, till exempel andra bebisar =P Hon älskar att gå när hon håller oss i händerna och nu har hon börjat nå ner till golvet när hon sitter i gåstolen så ibland springer hon runt med en väldig fart! Hon har hittat tvättmaskinen så den kan hon stå och titta på hur länge som helst =) Hon är fortfarande väääldigt klåfingrig och nyfiken på världen, fast det sägs ju att just premisar är väldigt nyfikna av sig också, kanske ligger nåt i det?!

Nu har jag slutat amma helt också, tror jag. Dagtid var det ngn v sedan vi slutade, och nu har Samuel tagit henne i 2 nätter och det har gått jättebra! Hoppas det fortsätter så, jag tycker att det skulle vara skönt att få sova hela nätter snart ;)

Enja är ett litet matvrak, äter med god aptit och gapar som en fågelunge och "mmm:ar" vid varje tugga ;) Hon äter allt vi ger henne nu, det är roligt! =)

Jag har äntligen kommit igång med träningen igen, det känns såå skönt och jag är mer motiverad än på flera år! Nu ska jag bli fit! Så äre bara! Jag och 3 kompisar var ner på SM i bodybuildning i Västerås i lördags och hämtade lite inspiration =) Jag har 18 kg ner till den vikten jag hade när jag var som bäst tränad, men jag har satt upp mina mål i delmål om 5 kg. Ett bonusmål är att få på mig förlovningsringen på rätt hand och finger, just nu sitter den på höger lillfinger =(

Nu ska jag fortsätta rensa bilder!!!

Ha en trevlig kväll! =)

1 kommentar:

  1. Ha ingen ångest för det, det är ju det värsta med bloggandet, att det blir som ett måste när man har följare... det är ett riktit stressmoment för mig ibland, och då slänger jag bara upp någon halvkass bild och skriver inte så mycket...
    Det där med foton och för så datorer är skit, jag fick köpa ny i vintras just för att den gamla höll på att krascha pga 20 000 bilder... undrar hur många den här rymmer...
    Ha det gött kusinen!

    SvaraRadera